کرمانشاه- معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: هیچ محدودیتی برای بازدید از آثار تاریخی و گردشگری استان کرمانشاه وجود ندارد اما احتمالا برای بازدید از غار قوری قلعه محدودیت‌هایی اعمال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مرادی بیستونی ظهر پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار مهر که «برای حفاظت بیشتر از آثار تاریخی استان آیا محدودیت بازدیدی مانند تخت چمشید اعمال می‌شود؟»، گفت: شرایط محدوده تاریخی تخت جمشید با آثار تاریخی‌ای چون بیستون و طاقبستان متفاوت است و ما در مجموعه تاریخی طاقبستان به خاطر مسیر احیا شده و آب جلوی طاق‌ها دسترسی به طاق تقریبا ممکن نیست.

وی افزود: در مجموعه تاریخی تخت جمشید دسترسی به آثار وجود دارد اما در آثار تاریخی استان اینگونه نیست.

ساعات بازدید از مجموعه های تاریخی استان

بیستونی تصریح کرد: ساعت کاری در مجموعه‌های تاریخی و گردشگری استان نیز به تناسب شرایط تعیین شده است و تنها محوطه ای که ساعت ۱۱ شب بازدید کننده دارد طاقبستان است و چنین ساعت بازدید در هیچ یک از مجموعه های تاریخ کشور وجود ندارد.

سرپرست معاونت میراث و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: این در شرایطی است که ساعت بازدیداز اماکن تاریخی ساعت ۱۸ تعیین شده و از طرف اداره کل موزه ها هم ساعت بازدید را برای ما به صورت کشوری ۱۸ اعلام کردند و لی ما با توجه به شرایط و به دستور آقای فعله گری تا ساعت ۲۳ این امکان را برای بازدید کنندگان از مجموعه تاریخی طاقبستان فراهم کرده ایم.

وی ساعت بازید برای تکیه معاون الملک و تکیه بیگلر بیگی را ساعت ۱۹ اعلام کردیم و بیشتر ساعت هم همان طاقبستان است.

معاون میراث فرهنگی گفت: هم‌چنین در منطقه گردشگری سراب نیلوفر نیز به خاطر شرایط نوری داخل مجموعه و جلوگیری از احتمال غرق شدگی ساعت ۲۱ تعطیل خواهد شد و در این فاصله تا صبح روز بعد مجموعه‌های برای بازدید مجدد گردشگران آماده می‌شود.

بیستونی با یادآوری اینکه در اماکن تاریخی چون تخت جمشید شرایط دسترسی به آثار بسیار بیشتر از آثار تاریخی استان است گفت: در هیچ یک آثار استان محدودیت بازدید نخواهیم داشت اما به خاطر شرایط محیطی مجموعه های تاریخی و میراث های طبیعی استان احتمالا غار قوری قلعه در لیست محدودیت بازدید کننده طی روز و ایم نوروز قرار بگیرد.