سمنان - در واپیسن لحظات تحویل سال۹۴، وضعیت ترافیک و تردد خودروهای نقلیه در راه های مواصلاتی استان مطلوب گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر،  تردد خودرو های سواری به جز در محور میامی- کاهک که با ترافیک نیمه سنگینی روبرو است، در سایر جاده های استان سمنان با مشکل خاصی روبرو نیست.

آسمان استان سمنان نیز در اغلب نقاط ابری، همراه با بارش پراکنده و وزش باد اعلام و دما در شهرهای سمنان ۱۸درجه، شاهرود۱۶درجه، دامغان ۱۷درجه، میامی ۱۶ و دید افقی 10متر گزارش شده است، همچنین میزان رطوبت در غالب نقاط استان ۴۰درصد تخمین زده می شود.

ترافیک محور میامی- سبزوار نیمه سنگین است

رئیس پلیس راه استان سمنان با اشاره به ترافیک روان محورهای مواصلاتی استان، گفت: هم اکنون تردد در محورهای استان با سهولت انجام می پذیرد.

سرهنگ حسن خسروجردی با تاکید بر ترافیک نیمه سنگین محور میامی - سبزوار، اظهار داشت: در این محور به واسطه حجم تردد زیاد خودرو های نقلیه، شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم که از مسافران عزیز خواهشمندیم با رعایت فاصله طولی در این شرایط سفر ایمن خود را تضمین کنند.

وی افزود: هم اکنون میانگین تردد در محور میامی- سبزوار ۵۲۰خودرو نقلیه در ساعت، شاهرود - میامی ۳۹۰خودرو در ساعت و محور تهران ایوانکی ۲۱۰خودرو در ساعت گزارش شده است همچنین میانگین سرعت در راه های مواصلاتی استان هم اکنون ۹۳کیلومتر بر ساعت است.

۱۲ تن در حوادث شبانه روز گذشته استان سمنان کشته و مجروح شدند

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: در ۲۴ساعت گذشته دو تصادف منجر به فوت و پنج سانحه ترافیکی رخ داده است که متاسفانه در این سوانح دو تن از همرطنانمان کشته و ده تن دیگر نیز زخمی شده اند.

خسروجردی با اشاره به لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مسافران نوروزی، تصریح کرد: رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی مناسب، استفاده از کمربند ایمنی، همراه داشتن سوخت کافی و توجه به علائم رانندگی از جمله مورادی است که باید توسط مسافران نوروزی مورد عنایت قرار داشته باشد

وی در خاتمه افزود: هموطنان عزیز به یاد داشته باشند که به ازای هر دو ساعت رانندگی در محورهای استان سمنان می بایست، به بدن و چشمان خود ۱۵دقیقه استراحت دهند چراکه جاده های استان عمدتا بافت کویری دارد و برای جسم خسته کننده است.