رهبر حزب منحله کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) خواستار تشکیل کنگره ای برای خلع سلاح کردهای مخالف دولت این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، «عبدالله اوجالان» رهبر پ ک ک بر لزوم پایان یافتن درگیری های 40 ساله بین کردهای مخالف و دولت ترکیه تاکید کرد. وی در پیام نوروزی خود خطاب به هواداران خود اعلام کرد مبارزه کردها برای دمکراسی و آزادی در آستانه موفقیت تاریخی قرار گرفته است.

وی در این پیام با بیان این که مبارزات 40 ساله پ ک ک به هدر نرفته، از زمان کنونی به عنوان مرحله ای حساس در مسیر این مبارزات یاد کرد. اوجالان با اشاره به بیانیه مشترک 10 ماده ای که به امضای هیئت مذاکره کنندگان در زندان امرالی و مقامات دولت ترکیه رسیده، خواستار تشکیل «کنگره خلع سلاح پ ک ک» برای ورود به مجادلات سیاسی ترکیه شد.

در همین حال همزمان با آغاز سال نو هزاران نفر از کردهای طرفدار اوجالان در شهر بن آلمان تظاهرات کردند. به نوشته اشپیگل شرکت کنندگان در این تظاهرات بر لزوم دستیابی کردهای ترکیه به آزادی، دمکراسی و صلح تاکید کردند.  

گفتنی است در نوروز گذشته نیز اوجالان با انتشار پیام مشابهی خواستار آتش بس بین کردهای پ ک ک با دولت ترکیه شد، خواسته ای که بی پاسخ ماند. کردهای پ ک ک با متهم کردن دولت ترکیه به عدم پایبندی به تعهداتش در مذاکرات صلح، شرط عقب راندن نیروهای خود از خاک این کشور را مسکوت گذاشتند.