بوشهر - مدیر کل برنامه ریزی گردشگری و ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: زمینه جذب توریست‌های فرهنگی در شهر تاریخی سیراف فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پوینده صبح سه‌شنبه در بازدید از ظرفیت‌های گردشگری بندر تاریخی سیراف اظهار داشت: سیراف دارای تاریخی کهن و غنی است که از این شهر می‌توان به عنوان شهر هزاره‌های تمدن خلیج فارس یاد کرد.

وی همنشینی با خلیج فارس را به عنوان یکی از مهمترین مزایای بندر تاریخی سیراف عنوان کرد و ادامه داد: این شهر یک قطب فرهنگی و تاریخی است که باید تلاش شودشاهد جذب توریست‌های فرهنگی در این منطقه باشیم.

مدیر کل برنامه ریزی گردشگری و ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در ادامه بیان داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری است که باید زیرساخت‌های مناسب در این زمینه در استان ایجاد شود.

اجرای برنامه‌های باستان‌شناسی زیر آب در سیراف

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر نیز در این آئین به بیان برخی از ویژگی‌های آثار تاریخی در سیراف پرداخت و اظهار داشت: آثار تاریخی مربوط به ساسانیان را در این شهر می‌بینیم که بیانگر جایگاه ویژه این شهر است.

محمد ابراهیم فروزانی همچنین به آثار دوران اسلامی در این شهر اشاره کرد و ادامه داد: تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را برای برگزاری کنگره سیراف و باستان شناسی خلیج فارس در این منطقه داریم.

وی از تلاش برای برگزاری برنامه‌های باستان‌شناسی زیر آب در منطقه سیراف اشاره کرد و افزود: نشست‌های هماهنگی در این زمینه را با دکتر چوبک رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی داشتیم.