اردبیل- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل گفت: ماموریت های اورژانس استان در روزهای ابتدایی تعطیلات ۱۸ درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفرزاده ظهر سه شنبه در بازدید از ستاد تسهیلات سفر اردبیل و در گفتگو با خبرنگار مهر، تصریح کرد: ۴۰ پایگاه فوریت پزشکی و چهار ایستگاه سلامت در سطح استان فعال هستند.

وی با اذعان به استقرار ۵۰ دستگاه آمبولانس، اضافه کرد: در عین حال ۳۵۰ نیروی فوریت پزشکی درآماده باش کامل به سر می برند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان تصریح کرد: از ۲۷ اسفند سال گذشته تا پایان روز سوم فرودین ماه امسال ۵۶۰ ماموریت توسط اورژانس اردبیل انجام شده است.

جعفرزاده با تاکید به رعایت زمان استاندارد حضور در حوادث، ادامه داد: زمان رسیدن به بالین بیمار در داخل شهر به صورت میانگین پنج دقیقه و در خارج شهر ۱۰ دقیقه ثبت شده است.

وی با تاکید به افزایش ۱۸ درصدی ماموریت های اورژانس اضافه کرد: از کل ماموریت ها ۸۶ مورد تصادفی و ۴۷۱ مورد غیر تصادفی است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان علی رغم افزایش ماموریت ها، ماموریت های تصادفی با ۱۰ درصد کاهش همراه است.

جعفرزاده تصریح کرد: از کل ماموریت های انجام شده در مدت زمان ذکر شده ۴۲۲ مورد شهری و ۱۳۵ مورد جاده ای بوده است.

وی از مراجعه ۲۳ نفر به ایستگاه های سلامت خبر داد و افزود: شماره تماس ۱۱۵ به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی و مراجعه به محل حادثه است.

به گفته جعفر زاده در حوادث تصادفات سه نفر قبل از حضور اورژانس فوت کرده اند که در سال گذشته در مدت مشابه نیز مرگ سه حادثه دیده تصادفی ثبت شده است.