زنجان-مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: گنبد سلطانیه با ۱۶ هزار ۲۳۴ نفر بیشترین تعداد بازدیدکنندگان از آثار تاریخی و گردشگری را به خود اختصاص داده است.

یحیی رحمتی  در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طی تعطیلات نوروزی ۴۶ هزار و ۱۴۹  گردشگر و مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و دیدنی استان زنجان بازدید کرده‌اند  افزود: بیشترین بازدیدها مربوط به اماکنی همچون گنبد سلطانیه بوده است و گنبد عظیم و تاریخی سلطانیه همچنان به لحاظ بازدید گردشگران در رتبه نخست قرار دارد و این ابنیه تاریخی که در شهرستان سلطانیه واقع شده است.

وی ادامه داد: از آغاز اجرای طرح نوروزی در استان تا پنجم فروردین‌ماه، تعداد بازدیدکنندگان از گنبد عظیم سلطانیه به ۱۰ هزار و ۱۶۸ نفر رسید.

رحمتی همچنین در خصوص وضعیت بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از سایر اماکن دیدنی استان زنجان افزود: میزان بازدیدکنندگان از موزه رختشویخانه طی مدت یاد شده هشت هزار و  ۶۲۲ نفر، موزه صنایع‌دستی سه هزار و ۲۰۰   نفر، موزه مردان‌نمکی  هشت هزار و ۲۳۸ نفر، غار کتله‌خور ۳ هزار و  ۳۳۸ نفر، حسینیه اعظم زنجان دو هزار و ۸۴۰، مقبره چلبی اوغلی  هزار و۱۱۶  نفر و بقعه ملا حسن کاشی نیز ۳۲۰ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات اساسی در سالجاری، تشدید بازرسی‌ها و برخورد با متخلفان صنفی طی این ایام بوده است افزود: طی مدت یاد شده از۴۶  مراکز اقامتی، ۸۹ رستوران و مهمان‌پذیر بین‌راهی، هشت مرکز خدمات مسافرتی و ۴۶ مرکز اقامت موقت بازدید و نظارت به عمل آمده است که طی آن به این مراکز ۲۴ تذکر داده شده است.