بوشهر- معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به شعار سال نو گفت: همدلی و همزبانی دو راهکار اساسی گسترش زمینه های ارتباطی دولت و ملت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا اظهار داشت: دولت از منظر علم جامعه شناسی از نقش اساسی در یک کشور برخوردار است به گونه‌ای که مبانی اساسی یک کشور به دولت و ارگان های دولتی وابسته است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که در ممالک اسلامی دولت نقش دوم را در کشورداری پس از حاکم اسلامی ایفا می‌کند و این نگرش از اهمیت این دستگاه نمی‌کاهد گفت: اگر در یک کشور دولت وظایف خود را به نحو احسن انجام ندهد مشکلات فراوانی دامنگیر کشور شده و آسیب های فراوانی به جامعه وارد می سازد.

وی با اشاره به اهمیت رابطه دولت و ملت اضافه کرد: رابطه مستقیمی میان دولت و ملت برقرار است به این معنی که دولتی موفق است که دارای پشتوانه مردمی باشد و به همین صورت ملتی سربلند و موفق خواهد بود که دارای دولتی مقتدر و توانا باشد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: برای تحقق چنین نگاهی باید زمینه های ارتباطی دولت و ملت گسترش یابد و دولت و ملت اقدامات گسترده ای در این زمینه انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمودی نیا ادامه داد: مقام معظم رهبری با نگرشی دقیق و عالمانه و نگاهی آینده نگرانه این مسئله پر اهمیت را در سال جدید مورد بررسی قرار دادند و دو راهکار اساسی برای برقراری ارتباط صحیح میان دولت و ملت را همدلی و همزبانی مطرح کردند که مهمترین ثمره تحقق شعار امسال برقراری همبستگی بیش از پیش میان دولت و ملت است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که مسئله همدلی و همزبانی از مسائلی است که در دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: خداوند متعال در سوره مائده می‌فرماید که در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید که لفظ تعاون در آیه مذکور دارای معنای گسترده‌ای است که شامل تعاون سیاسی اقتصادی فرهنگی و نظامی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی نیا با بیان مواردی از همدلی و همزبانی در کلام اهل بیت اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) در تعبیری زیبا در باب همدلی و همزبانی می فرمایند که با جماعت همراه شو چرا که گرگ گوسفندان جا مانده را می خورد و هم چنین حضرت علی (ع) در حدیثی می فرمایند: سرور مردم دنیا افراد بخشنده هستند و بخشندگی از ثمرات همدلی است.

وی افزود: از حضرت امام صادق نقل شده که فرمودند: وقتی برادر دینی حاجتی نزد مومن آورد و چیزی نزد او نبود که به او بدهد ولی قلبا با او همدلی می‌کند خداوند او را به خاطر این همدلی به بهشت می برد.