ساری - مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه هتل سازی و هتل داری در استان نباید تفننی باشد، افزود: هتل های استان باید یک سرویس حرفه ای در حوزه گردشگری و پذیرش و اسکان مسافر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور بزرگ نیا پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به اینکه در نوروز سال جاری استقبال از مسافران و گردشگران در مازندران وضعیت مطلوبی  داشته است، اظهارداشت: برای ایجاد شرایط اقتصادی مطلوب باید به دو مقوله سفر گردشگری داخلی و خارجی توجه جدی شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخش خصوصی گردشگری را به اوج می رساند باید از این ظرفیت ها در گردشگری مازندران استفاده کرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین فشار پذیرش مسافر بر دوش کمپ ها، مدارس و یا زائر سراها بوده است و اقامت تقریبا بالای ۵۰۰ هزار نفر شب  در این مراکز ثبت شد، تصریح کرد: باید خدمات هتلینگ و تنوع پکیج های سفر در هتل ها در دستورکار برای جذب مسافر در هتل ها قرار گیرد.

بزرگ نیا اشاره کرد: در سال جاری برای تعیین نرخ های استاندارد نشده هتل ها در استان دخالت کرده ایم.

وی با اعلام اینکه علاوه بر گردشگری داخلی باید گردشگری خارجی نیز در دستور کار قرار گیرد، گفت:  باید اقامتگاهها و هتل ها برای پذیرش توریست و گردشگر خارجی مهیا شود.

بزرگ نیا با بیان اینکه برای بالا بردن بازده اقتصادی استان مازندران در چرخه گردشگری باید به فکر تکمیل هتل های ۴ و ۵ ستاره برای پذیرش مسافر خارجی بود، تصریح کرد: عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران نشان دهنده قدرت مدیریت استان در حوزه میزبانی بود و باید نیم نگاهی به حوزه اقتصادی داشته باشیم که در این خصوص باید مدیریت صورت گیرد.

بزرگ نیا تصریح کرد: بدلیل پراکندگی آثار تاریخی در مازندران باید به احداث مکان ها، اقامتگاه های ارزان قیمت بپردازید تا مسافران و گردشگران بتوانند استان را بهتر بشناسند.

دبیر ستاد اجرایی مازندران با بیان اینکه در سال جاری صندوق توسعه ملی برای ساخت هتل های ۴ و ۵ ستاره ۵۰ درصد اعتبار در نظر گرفته است که تا یکسال و نیم آینده نهایی خواهد شد، گفت: ۶ اثر توسط مازندران به صندوق احیا برای مرمت پیشنهاد داده شد اما تا کنون سرمایه گذاری اعلام همکاری نکرد.

بزرگ نیا با اشاره به اینکه کمتر استانی به اندازه مازندران تنوع گردشگری دارد، اظهارداشت: مازندران از کمپ های کوهستانی، جنگلی، دریایی، کشاورزی و گردشگری روستایی می تواند برای ورود مسافر استفاده کند.

وی بیان کرد: مازندران برای توزیع سفر باید مناطق ناشناخته در استان راشناسایی و به مردم معرفی کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع و دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ظرفیت هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر برای خدمات رسانی به مسافران قابل تقدیر است، گفت: خدمات دهی به مسافران و گردشگران در همه حوزه ها و بخش ها از وضعیت خوب و مناسبی برخوردار است.

برچسب‌ها