معاون وزیر کار با اعلام آماده شدن اجرای سراسری طرح ارتقاء شایستگی حرفه ای فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار گفت: آزمون بین المللی متقاضیان کار در خارج کشور در ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کورش پرند با تبيين مهم ترین برنامه هاي فنی و حرفه ای در سال جاری، از تدوين ۲۰۰ برنامه عملياتي براي اين سازمان در سال جديد خبر داد و بيان داشت: پیگیری تدوین و اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستائیان، عشایر و مناطق محروم و مرزی کشور با رویکرد اشتغال پایدار (مصوب ۹۳.۰۹.۰۴ شورای عالی اشتغال) در جهت عدالت آموزشي و به منظور جلوگيري از مهاجرت روستائيان و مشكل حاشيه نشيني و سكونت گاه هاي غيررسمي از برنامه هاي مهم اين سازمان در سال جاري است.

معاون وزیر کار اظهارداشت: پیگیری و تدوین طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص برنامه ديگري است كه اين سازمان در دستور كار خود دارد.

وي بيان داشت: با توجه به اهمیت رفع مشكل بيكاري فارغ التحصيلان دانشگاهي، رئیس جمهور و وزیر کار این موضوع را از اولویت های بازار کار کشور دانسته و تاکید جدی بر ارائه راه حل های جامع و نظام مند دارند و بر همین اساس و با توجه به تجارب، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در الويت كاري قرار گرفته است.

پرند تصریح كرد: طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور در سال ۹۳ به صورت پايلوت اجرا شده و در حال حاضر سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با تدوين ۱۰ زير برنامه براي اجراي طرح مذكور آمادگي اجراي گسترده اين طرح را در سراسر كشور دارد.

وی تاكيد كرد: حمايت هاي دولت و همكاري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اجرا و گسترش طرح ياد شده نقش مهمي دارد. مبحث ديگر اعزام نيروي كار به خارج كشور است كه شرط لازم براي تحقق آن برگزاري آزمون هاي بين المللي است و در اين راستا هماهنگي هاي لازم با سازمان هاي بين المللي برگزاري آزمون ها صورت گرفته و بزودي فراخوان ملي اجراي اين آزمون ها را اعلام مي کنیم.

معاون وزیر کار از دريافت مجوز براي آموزش هاي پيامكي و مجازي فني و حرفه اي از سوي مجلس با اختصاص رديف بودجه اي مشخص خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲ ميليون نفر عضو، آموزش هاي لازم را از اين طريق دريافت مي نمايند.