ساری - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی مازندران از بازدید ۷۰۰ هزار گردشگر نوروزی از موزه ها و اماکن تاریخی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ایزدی بعد از ظهر شنبه در گتفتگو با خبرنگاران در ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان افزود: از این میزان بیش از ۲۱۷ هزار نفر از موزه های استان و بیش از ۴۸۵ هزار نفر از اماکن و بناهای تاریخی و فرهنگی استان بازدید کرده اند.

وی اظهار داشت: حدود دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در استان وجود دارد که بیش از ۶۷۵ اثر ثبت ملی شده است.

قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز، شمار ماموریت های پزشکی و تصادفی در ایام نوروز را بیش از شش هزار و ۷۱ ماوریت بیان کرد و گفت: بر اثر این حوادث هزار و ۶۸۱ نفر به دلیل آسیب دیدگی در تصادفات در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی شمار افراد جان باخته در تصادفات را ۲۷ نفر عنوان کرد و گفت: همچنین در این ایام بر بیش از ۱۱ هزار مرکز تهیه و توزیع اماکن عمومی نظارت شد و بیش از هفت هزار و ۶۳۷ تن مواد غذایی نیز معدوم شد.

تعطیلی ۲۰ واحد صنفی در نوروز

مهران حسنی معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران نیز، با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار و ۵۸۰ مورد بازدید از اماکن اقامتی استان صورت گرفته،گفت: در این بازدیدها ۲۴۸ مرکز اقامتی استان تشویق شدند و ۱۷۲ واحد نیز تذکر دریافت کردند.

وی توزیع ۸۳ هزار و ۲۰۱ لیتر بنزین را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در ایام نوروز ۲۰ واحد صنفی نیز توسط کمیته بهداشت و درمان ومحیط زیست تعطیل شدند.

وی افزود: در ایام نوروز بیش از دو میلیون و ۹۲۷ هزار مسافر در روستاهای استان اقامت کردند و بیش از سه میلیون و ۲۶۰ هزار مسافر نیز از روستاها بازدید کرده اند.

اجرای ۲۹ کنسرت موسیقی

اسماعیل احمدی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز، از برگزری ۲۹ کنسرت موسیقی در ایام نوروز خبر داد و گفت: برپایی سفره های هفت سین و برنامه های فرهنگی از دیگر اقدامات در نوروز بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین در ایام نوروز ۲۲ نمایشگاه فرهنگی و هنری در استان دایر شده است.

احمد محمدزاده آفرین مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مازندران نیز با بیان اینکه در ایام نوروز یک میلیون و ۲۸۵ هزار خودرو سواری و ۳۶ هزار و ۳۷۳ دستگاه اتوبوس به استان وارد شد گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۲ هزار مسافر نیز توسط کمیته حمل و نقل جابجا شدند.

برچسب‌ها