ساری - استاندار مازندران گفت: همدلی و همزبانی جزو برنامه های اصلی برای توسعه استان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار عصر شنبه در جلسه شورای اداری در سالن شماره یک استانداری مازندران با اشاره به شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست"، اظهار داشت: امروز استکبار جهانی و کشورهای دیگر که با ایران صلح و سازش نداشته اند اعتراف کردند که جمهوری اسلامی باید انرژی هسته ای داشته باشد.

وی به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" افزود: مسئولان استان باید با همدلی و همزبانی به دنبال تحول و دگرگونی در شان و منزلت جایگاه استان مازندران باشند.

استاندار مازندران بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران در حال حاضر به همه ثابت شده که جمهوری اسلامی یک نظام راستگو و مدافع حقوق مظلومان و محرومان است.

باید نگاه به مازندران یک نگاه ملی باشد

فلاح با بیان اینکه سال جاری سال همدلی، همزبانی و همسویی نامگذاری شده است، اذعان داشت: همدلی و همزبانی جزو برنامه های اصلی در راستای توسعه استان بوده است.

وی افزود: به دلیل اینکه در گذشته جریان های سیاسی نتوانستند نیاز استان را تامین کنند و نتیجه آن وضعیت کنونی است که باید برای رفع آن تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاکم در کشور و منویات ولی فقیه امروز جمهوری اسلامی هم به ثبات و هم تعامل با کشورهای دیگر دنیا رسیده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید نگاه به استان یک نگاه ملی باشد، گفت: امروز نگاه مدیریت استان نگاه کار، سازندگی و تلاش است و با توجه به شعار سال جاری مازندران جزو استان های پیشرو کشور بوده که در این زمینه شاهد پیشرفت ها و توسعه در استان هستیم.

 ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مازندران

فلاح بیان کرد: با وجود مشکلات و چالش ها، سال گذشته سال خوبی برای استان بوده است و از همه مدیران انتظار می رود توسعه استان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به بودجه دولتی بسنده نکرده ایم، افزود: سهم مازندران از ردیفهای بودجه همیشه اندک بوده و برای نخستین بار در سال گذشته افزایش خوبی پیدا کرده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه بخش خصوصی موتور محرکه توسعه اقتصاد مازندران است، افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری طرح های دولتی و خصوصی است و در سال جاری این طرح ها باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه سرمایه بخش خصوصی ۵۶ درصد سرمایه گذاری استان را تشکیل می دهد، بیان داشت: خدمات باید با توجه به نیاز استان شکل گیرد و در بخش گردشگری سرمایه گذاری خوبی انجام شده است.

حضور ۱۰ میلیون نفر شب در طول تعطیلات نوروزی در مازندران

فلاح با اشاره به حضور ۱۰ میلیون نفر شب در طول تعطیلات نوروزی در مازندران اظهارداشت: بحث دریا و گردشگری دریایی یکی از خدمات پسندیده استان است که از این طریق می توانیم چند صد شغل ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: تولید در سال جاری و ایجاد فضای کسب و کار باید در دستور کار قرار گیرد و پروژه های نیمه فعال باید وضعیت آنها مشخص شود و بانک ها در این زمینه اعتبار خوبی اختصاص دهند.

فلاح با اشاره به زهکشی اراضی کشاورزی، افزود: ۶۰ شرکت نظام مهندسی در زمینه کشاورزی در کنار سازمان جهاد کشاورزی اقدامات لازم را برای افزایش بهره وری انجام دهند.

افزایش ۴۱ درصدی بودجه عمرانی مازندران

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد بودجه عمرانی و ۲۶ درصد بودجه استانی افزایش یافته است، گفت: با توجه به افزایش بودجه متناسب با نیازهای مردم در استان به گونه ای حرکت کنیم که درسال جاری شاهد تحقق شعار سال باشیم.

فلاح در پایان با اشاره به ورود یک میلیون و ۵۰۰هزار خودرو به مازندران تصریح کرد: از لحاظ امنیتی و ترافیک مشکلی نداشته ایم و همچنین با کاهش ۳۰درصدی تصادفات و ۳۸ درصدی فوتی ها مواجه بوده ایم.

برچسب‌ها