ساری - معاون امور عمرانی استاندار مازندران از اقامت ۱۰ میلیون و ۴۴ هزار نفر شب در ایام نوروز خبر داد گفت: این میزان نسبت به نوروز سال قبل رشد ۱۵ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نبیان پیش از ظهر یکشنبه در نشست ستاد خدمات اجرایی سفرهای مازندران با بیان اینکه این آمار مربوط به اسکان مسافران در مراکر اقامتی شامل هتل، زائرسرا، مدارس و غیره است، گفت: شمار بازدید مسافران و گردشگران از موزه ها و مراکز تاریخی نیز رشد داشت و در نوروز ۱۶ موزه و سایت موزه در دو شیفت میزبان مسافران نوروزی بودند.

وی با اشاره به تشکیل ۵۵۰ غرفه در ۱۳ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی استان، شمار بازدید کننندگان ازاین غرفه ها را بیش از ۴۸۸ هزار نفر بیان کرد و گفت: حدود ۲۹ میلیارد ریال محصولات صنایع دستی نیز بفروش رفته است.

نبیان در بخش دیگری از سخنانش به کاهش ۳۰ درصدی تصادفات برون شهری و ۵۰ درصدی تصادفات درون شهری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از نظر امنیت نیز مشکلی را شاهد نبودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در استان دائمی است، گفت: باید برای سفرهای تابستانی و زمستانی برای ورود بیشتر مسافران و گردشگران به استان برنامه ریزی های ارائه دهیم.

دلاور بزرگ نیا بیان کرد: کمیته های دوازده گانه از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برای ارائه خدمت در مکان ستاد حضور فعال داشتند.

استاندار مازندران نیز، با اشاره به رشد ۱۵ درصدی اقامت مسافر - شب ر استان یادآور شد: باید با ساماندهی افراد بتوانیم فضای اقتصادی در استان ایجاد کنیم و تمام اقدامات و گزارش ها باید بصورت بولتن به کشور ارائه شود.

ربیع فلاح جلودار با تاکید بر توسعه گردشگری دریایی و زیرساختها آن یادآور شد: باید از ظرفیت موجود و بنادر استان برای رونق گردشگری دریایی بهره بریم.

فلاح خاطرنشان کرد: با توجه به روستاهای خوش آب و هوا در استان باید برنامه های مختلف روستا گردی با توجه به ورود مسافران به استان در تمام فصول سال فراهم شود.

برچسب‌ها