قم - دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان قم با بیان اینکه رشته تیراندازی با کمان رشته‌ای خاص اما بی بهره از اسپانسر وشتیبانی مالی است گفت: آموزش و پرورش در توسعه رشته تیراندازی با کمان در قم همکاری کند.

احمد فتحی در گفتگو با خبرنگار مهراظهار داشت: خانه تیراندازی با کمان قم در حال حاضر قطب فعالیت‌های تیراندازی با کمان قم است و علاقمندان به تیراندازی با کمان در این مکان تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی افزود: به طور معمول برنامه‌های تیراندازی با کمان در ۶ ماهه نخست سال در فضای روباز انجام می‌شود و در ۶ ماه دوم سال نیز این برنامه‌ها بیشتر در سالن‌های سرپوشیده سازماندهی می‌شود و به همین دلیل رویکرد برنامه‌های ما در آغاز سال ۹۴، برگزاری مسابقات در فضاهای باز است.

دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان قم گفت: یکی از اصول توسعه هر رشته ورزشی سرمایه گذاری بر روی رده‌های سنی پایه است و تلاش کرده‌ایم با تعامل با آموزش و پرورش در این مسیر اقدام مثبتی انجام دهیم اما با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم.

فتحی بیان داشت: انتظار داریم آموزش و پرورش در توسعه رشته تیراندازی با کمان در قم همکاری کند و در این راستا، فدراسیون تیراندازی با کمان با وزرات آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای امضا کرده اما آموزش و پرورش قم اعلام کرده به در این مورد، چیزی به آن‌ها ابلاغ نشده است در حالی که توسعه ورزش جزئی از برنامه آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: در اواخر سال ۹۳، حدود ۳۰ نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال را تحت آموزش قرار دادیم و با استعدادیابی صورت گرفته، تعدادی از این نفرات برای ادامه فعالیت خود در این رشته به صورت جدی جذب برنامه‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای هیئت تیراندازی با کمان شده‌اند.

 دبیر هیئت تیراندازی با کمان قم تصریح کرد: حدود ۱۰۰ تیرانداز مرد و ۵۰ تیرانداز زن  سال ۹۳ در زمره ورزشکاران سازمان یافته تیراندازی با کمان قرار گرفتند اما آمار واقعی ما بیش از این تعداد است و برخی از ورزشکاران ما در زمان دریافت کارت بیمه ورزشی به اشتباه زیر مجموعه رشته تیراندازی با تفنگ و تپانچه قرار گرفتند که خود، رشته و هیئت مستقلی دارد.

فتحی گفت: تیراندازی با کمان رشته‌ای خاص اما فاقد اسپانسر و پشتیبانی مالی است و به همین دلیل، مدت‌ها است که نتوانسته‌ایم تیمی در بالا‌ترین سطح رقابتی تیراندازی با کمان کشور داشته باشیم.