بجنورد- کارشناس مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: بیش از ۶۰۰ مربی قرآنی در بجنورد گواهینامه فعالیت دریافت کرده اند.

مجید باغانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی و اشاعه آن در بین افراد جامعه از اهداف اصلی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد است.

وی افزود: آموزش قرآن به کودکان از سنین پایین موجب انس کودک  با قرآن و آشنایی وی با سبک زندگی قرآنی می‌شود به همین دلیل نیز این مهم یکی از اولویت های نهاد تبلیغات اسلامی در مرکز خراسان شمالی است.

کارشناس امور قرآنی شهرستان بجنورد در ادامه به برخی فعالیت های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره های قرآنی،   گفتمان های دینی با موضوع سبک زندگی قرآنی، برگزاری کلاس های قرآنی در موسسه های قرآنی و خانه های قرآن وتربیت معلم قرآن دوره پیش دبستانی از جمله فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد به شمار می رود.

باغانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰۰ مربی قرآنی دارای گواهینامه در شهرستان  بجنورد فعالیت می‌کنند، عنوان داشت: مربیان قرآنی زیر نظر تبلیغات اسلامی شهرستان آموزش های مختلفی مانند روخوانی، حفظ، تجوید و روان خوانی و  تفسیر قرآن را در مراکز و موسسه های قرآنی بجنورد ارائه می دهند.

وی  با اشاره به اینکه ۱۹ موسسه و خانه قرآنی در شهرستان بجنورد وجود دارد، افزود: هر کدام از موسسه های قرآنی دارای چندین کلاس بوده که در طول سال آموزش های متفاوتی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می‌کنند.

باغانی با تاکید بر اینکه برگزاری کلاس های قرآنی در طول سال از اهداف اصلی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد است، گفت: برگزاری دوره های تربیت مربی قرآن دوره پیش دبستانی و آموزش مربیان قرآنی در دوره های مختلف و اعطای گواهینامه به آنها نیز برخی دیگر از برنامه های تبلیغات اسلامی بجنورد به شمار می روند.