شبکه پویا با دو انیمیشن «رنگ کودکی» و «ناناز و صندلی» به استقبال روز سلامتی و روز جهانی بهداشت می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، انیمیشن‌های «رنگ کودکی» و «ناناز و صندلی» دو اثری است که شبکه پویا برای پخش در روز سلامتی و روز جهانی بهداشت در نظر گرفته است.

«رنگ کودکی» به کارگردانی الهام آشوری و به تهیه‌کنندگی مرکز پویا نمایی صبا با تکنیک کات اوت تولید شده است.

این انیمیشن کوتاه با هدف آموزش ابراز احساسات به کودکان ساخته شده است و در داستان این قسمت به مسئله نگرانی کودکان و ترس از دندان پزشکی پرداخته می‌شود.

راوی داستان که کودکی ۷-۸ ساله است در عین روایت ماجرای به دندانپزشکی رفتن خودش، به تعریف نگرانی و نمایش آن در رفتارهای خودش، مثال‌های ساده‌ای از وسایل و موجودات اطرافش می‌زند و این احساس مشابه را در مادر و پدرش نیز جستجو می‌کند...

او در انتهای داستان نتیجه می‌گیرد که چنین احساساتی در همه انسان‌ها به میزان متفاوتی وجود دارد ولی شیوه برخورد با آن متفاوت است و راهکارهای ساده و کودکانه‌ای برای کنترل این احساس به کودکان آموزش می‌دهد.

انیمیشن «ناناز و صندلی» کاری از دانشجوهای مرکز فرهنگی و هنری قم نیز با تکنیک تک فرم عروسکی تولید شده است. این انیمیشن تلاش دارد با استفاده از یک داستان ساده به کودکان نظافت و پاکیزگی را آموزش بدهد.

این اثر ساعت ۹ فردا سه‌شنبه ۱۸ فروردین و «رنگ کودکی» ساعت ۱۰:۳۰ به مناسبت روز سلامتی و روز جهانی بهداشت از شبکه پویا پخش می‌شوند.