ایلام-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: خرید تضمینی گندم در شهرستان دهلران آغاز شده است.

محمدرضا میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان گرمسیری دهلران با در اختیار داشتن بیشترین سطح زیر کشت قطب تولید محصول های کشاورزی و به ویژه گندم، ذرت و دانه روغنی کلزا در استان ایلام به شمار می رود.

وی بیان داشت: شهرستان دهلران یکی از شهرستانهای مستعد وتولید کننده محصولات کشاورزی در استان محسوب می شود چرا که سالیانه ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روزانه مصرف بازمی شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران افزود: با توجه به تشکیل کمیته برداشت در منطقه اقدام های لازم برای برداشت و خرید محصول کشاورزان اندیشیده شده است.

وی بیان داشت: سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان ۲۱ هزار هکتار و کلزا دو هزار و ۸۰۰ هکتار است که پیش بینی می شود ۷۵ هزار تن محصول گندم و چهار هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود.

میرزایی تصریح کرد: در شهرستان دهلران دو سیلوی ذخیره گندم به ظرفیت ۷۵ هزار تن وجود دارد و در نگهداری گندم مازاد هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

این مسئول عنوان کرد: ۱۵۰ دستگاه کمباین کار برداشت را آغاز می کنند و میزان یک میلیون لیتر گازوئیل مورد نیاز با همکاری شرکت نفت در اختیار کمباین داران قرار گیرد.

میرزایی اظهار داشت: سالیانه ۷۰ هزار تن ذرت و بیش از ۱۰۰ هزار تن سبزی و صیفی در شهرستان مرزی دهلران تولید می شود که علاوه بر رونق اقتصادی در بحث اشتغال هم موثر است.