تفاهم نامه همكاري مشترك ميان پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري و مرکز تحقیقات اتاق اسلامی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر،این تفاهم نامه در راستای انجام پژوهش­های کاربردی در زمينه توليد و مصرف فرآورده­ های حلال است.

تلاش در جهت تجاری­ سازی و تبديل دستاوردهای پژوهشی به ثروت در حوزه صنعت غذاهای حلال، فراهم سازی و تأمين منابع علمی لازم جهت تدوين استانداردهای غذاهای حلال، برگزاری سمينارها، نمايشگاه­ها و دوره­های آموزشی، انتشار مقالات علمی در نشريات داخلی و بين المللی و انتشار اسناد ملي در مورد حليت مواد غذايي،توسعه فرهنگ توليد و مصرف فرآورده­های حلال در سطح ملی و فراملی، کسب بازارهای جهانی حلال و معرفی محصولات حلال به عنوان کيفيت برتر،تأمين و پشتيبانی دانش حلال از طريق انجام پژوهش­های کاربردی و اشاعه آن در سطح جهانی از اهداف این تفاهم نامه به شمار می روند.

در راستاي توسعه همكاري هاي علمي بين المللي و به منظور فراهم آوردن زمينه همكاري هاي سازنده پژوهشي در عرصه جهاني، بهره‌مند شدن از امكانات طرفين، همكاري هاي پژوهشي در قالب طرح‌ هاي تحقيقاتي مشترك و تبادل اطلاعات علمي ؛تفاهم‌نامه ميان پژوهشگاه ژنتيك و دانشگاه اودينه ايتاليا منعقد شد.

در اين تفاهم نامه كه به امضاي دكتر محمد رضا زماني، رئيس پژوهشگاه ژنتيك و Prof. Alberto Felice De Toni رئيس دانشگاه اودينه رسيد، انجام طرح هاي پژوهشي مشترك، سمينارها، دوره های آموزشی کوتاه و بلند مدت، بازديدهاي علمي دو جانبه، تبادل استاد و دانشجو و تامين منابع ضروري مورد نياز طرفين؛ مورد موافقت قرار گرفت.