مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به مذاکرات فروردین ماه در لوزان، معتقد است چشم انداز جدیدی در اعتلای هنر و اقتصاد فرهنگی گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به نقش مهم هنرمندان، نخبگان و دست اندرکاران رسانه‌ های دیداری و نوشتاری در تحقق شعار سال ۹۴ که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است، گفت: بخش فرهنگ و هنر در تحقق این همدلی و همزبانی سهم جدی و اثرگذاری دارد و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و به خصوص نخبگان در سال جاری می توانند سهم مؤثری را در این عرصه ایفا کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بنیاد سینمایی فارابی با کمک به ساختارهای سینما در شکل دهی همزبانی ملی نقش آفرین خواهد بود و برای تقویت همدلی در سینمای ایران باید راهکارهای مناسب را طراحی و اجرا کند تا همه با هم بتوانیم گام هایی در تحقق این شعار برداریم.

مدیرعامل بنیاد فارابی با اشاره به رهنمودهای رییس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه اقتصاد فرهنگ گفت: در پی ایجاد فضای جدید جهانی متاثر از نتیجه مذاکرات فروردین ماه در لوزان، چشم‌اندازی روشن در اعتلای هنر و اقتصاد فرهنگ پیش روی جامعه هنری و بخصوص جامعه سینمایی کشور است.

تابش ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در بنیاد سینمایی فارابی، در توسعه فرهنگی نقش مؤثری داشته باشیم و در تعامل مستمر با اهالی فرهنگ و هنر گام هایی در این حوزه خطیر برداریم. همچنین در سال جدید بتوانیم در گفتگوهایی نظام‌ مند با هنرمندان و همچنین همکاران بنیاد فارابی، همزبانی را به همدلی اثر بخش و امیدآفرین تبدیل کنیم.

علیرضا تابش با اشاره به رهنمودهای حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور در دیدار نوروزی با مدیران سینمایی تاکید کرد: حمایت از بخش خصوصی با نگاه فرهنگی در دستور کار سازمان سینمایی است و خوشبختانه با همدلی و همگرایی که میان موسسات سازمان سینمایی وجود دارد، می توان در یک افق فکری مشخص، سیاست‌ ها و برنامه‌ های سازمان سینمایی را در سال جدید پیش برد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پایان با اشاره به ضرورت تداوم اقدامات اصلاحی انجام شده در سال گذشته گفت: کیفی سازی فعالیت های بنیاد سینمایی فارابی در دستور کار قرار دارد و تحقق این مهم با مشارکت همکاران بنیاد ممکن و میسر است.