احمد کاوری بازیگر نمایش «پاییز» با اشاره به ویژگی های نقشی که در این نمایش ایفا می کند، عنوان کرد دوری اش از تئاتر در سال های اخیر خودخواسته نبوده و شرایط او را به سمت سینما و تلویزیون سوق داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «پاییز» به کارگردانی و نویسندگی نادر برهانی‌مرند این روزها در تالار شمس روی صحنه می‌رود. در این نمایش که مورد استقبال مخاطب قرار گرفته و اواخر سال گذشته نیز در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شده بود بازیگرانی چون امیر جعفری، ناهید مسلمی، علی صالحی، شیدا خلیق و احمد کاوری حضور دارند.

احمد کاوری کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که یکی از بازیگران نمایش «پاییز» است درباره دوری چند ساله اش از تئاتر به خبرنگار مهر گفت: من می‌دانستم روزی باید به تئاتر برگردم و باید بگویم این دوری چند ساله هم خودخواسته نبوده است چون شرایطی پیش آمده بود که درگیر کارهای سینمایی و تلویزیونی بودم در نتیجه فرصتی پیش نمی‌آمد که وارد فضای تئاتر بشوم.

کارگردان فیلم «نفوذی» ادامه داد: از این گذشته به خاطر فاصله‌ای که گرفته بودم شناختی هم از آدم‌ها و کسانی که کار تئاتر را دنبال می‌کنند، نداشتم. وقتی بازی در نمایش «پاییز» از طرف نادر برهانی‌مرند به من پیشنهاد شد با توجه به شناختی که از او و آثارش داشتم این نمایش را فرصت خوبی برای بازگشت دانستم.

وی درباره ویژگی های نقشی که در این نمایش بر عهده دارد، گفت: قبل از این‌که به ویژگی نقشی که به من پیشنهاد شده، نگاه کنم، ویژگی گروه و نمایشنامه برایم حائز اهمیت بود. تئاتر فضایی دارد که حتی اگر حضور کوتاهی هم در آن داشته باشی تاثیر خودش را خواهد داشت بنابراین من با علم به این مساله و با توجه به موفقیتی که کار در گذشته تجربه کرده بود، تردیدی برای حضور در نمایش نداشتم. بعد از آن وقتی وارد فضای کار شدم در نقش ویژگی هایی یافتم و این اطمینان را پیدا کردم که کارگردان انتخاب نزدیک و درستی داشته است.

کاوری در پایان با اشاره به اینکه نقش علی در نمایش «پاییز» ادای دین به کسانی است که با اعتقاد و بدون آنکه بخواهند مزاحم کسی باشند اصولی را پذیرفته‌اند، گفت: نمایش به اواخر دهه هفتاد باز می‌گردد و نقش علی که من آن را ایفا می کنم یادآور کسانی‌ است که در آن سال‌ها حضور شاخص تری داشته‌اند و در اجتماع به راحتی قابل رویت بودند اما با گذشت زمان یا خودشان تغییر کرده اند و یا فراموش شده اند و در حال حاضر آن طور که باید و شاید حضورشان در جامعه پیدا نیست. این فضا و مرور این شخصیت‌ها ویژگی مثبتی بود که برایم نوستالژی خاصی داشت.

نمایش «پاییز» از ۱۶ فروردین ماه هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در تالار شمس به نشانی خیابان موحد دانش، کوچه نیلوفر، پلاک ۳ روی صحنه می‌رود.

کاوری کارگردانی فیلم های «خود زنی» و «نفوذی» (کارگردانی مشترک با مهدی فیوضی) را در کارنامه دارد. آخرین حضور سینمایی‌ وی نیز بازی در فیلم «رنج و سرمستی» است.