انتشارات بوتیمار با اضافه شدن ۲ مجموعه کتاب جدید به تولیدات خود، با ۳۸ کتاب جدید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات بوتیمار امسال با ۳۷ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب تهران شرکت خواهد کرد. این ناشر فعالیت نشر خود را در ۲ حوزه موضوعی دیگر با یونیفرم جدید، با نام های «ایستگاه رمان» و «ایستگاه داستان»  ادامه خواهد داد.  

از میان کتاب‌های «ایستگاه رمان» که به نمایشگاه خواهند رسید، می توان به این عناوین اشاره کرد: «این سگ می خواهد رکسانا را بخورد» نوشته قاسم کشکولی با ۲۴۰ صفحه، «روایت دیگری هم دارد» نوشته حسن فرهنگ فر با ۱۸۴ صفحه، «دوربین» نوشته اشکان شریعت با ۱۸۴ صفحه، «خاک سور» نوشته حسین فاضلی با ۱۸۰ صفحه و «پاراگراف به علاوه یا چندگانه ای برای خواب خیابان موج» با ۱۱۲ صفحه.

رمان های مذکور در حال حاضر در چاپخانه هستند و تا ۲ هفته دیگر، از چاپخانه خارج می شوند.

در بخش «ایستگاه داستان» هم که داستان های کوتاه فارسی را شامل خواهد شد، ۳ کتاب «اندوه» نوشته حسین آتش پرور با ۸۸ صفحه، «خیابان کانت» نوشته احسان عابدی با ۷۶ صفحه و «آوازهای چوبی» نوشته ماندانا صادقی با ۱۸۰ صفحه به چاپ می رسند. این عناوین نیز تا ۲ هفته دیگر از چاپخانه خارج می شوند.

انتشارات بوتیمار در حوزه انتشار شعر، چند مجموعه دارد که یکی از آن‌ها، سری جدید «ایستگاه شعر» است. کتاب‌هایی هم که قرار است از این مجموعه به نمایشگاه برسند، به ترتیب زیر هستند:

«شعرهای جمهوری» سروده حافظ موسوی با ۷۴ صفحه، «راوی دوم شخص» سروده شمس آقاجانی با ۷۲ صفحه، «شعر ماهی صیدناشدنی» سروده علی قنبری با ۴۸ صفحه، «حسرت‌ها و رویاها» سروده محمدصادق رئیسی با ۹۶ صفحه، «به دام انداختن نور در دو پرده» سروده میلاد کامیابیان با ۱۱۲ صفحه، چاپ دوم «جن ام جماعت بسم الله» با ۷۶ صفحه و چاپ دوم «سایه لای پوست» سروده رویا تفتی با ۸۴ صفحه،

در زمینه چاپ کتاب های آنتولوژی شعر هم که این ناشر اواخر سال گذشته، آن را آغاز کرده و ۲ عنوانش را به چاپ رساند، ۲ کتاب جدید برای نمایشگاه چاپ خواهد شد. «شعر پست مدرن» شامل جریان شناسی و معرفی نمونه آثار شاعران نسل بیت، بلک مونتاین، مکتب نیویورک، شعر زبان و شعر پست مدرن، اثر پل هاور با ترجمه علی قنبری یکی از این عناوین خواهد بود. چهارمین عنوان از مجموعه آنتولوژی های بوتیمار هم «تاریخ تحلیلی ترانه فارسی» نوشته مهدی موسوی میرکلایی است که شامل بررسی جریان ها، انواع ترانه و گزیده ترانه بعد از انقلاب است.

«رهگذری در خواب پروانه ها» سروده بهرام اردبیلی با ۱۲۴ صفحه و چاپ دوم «بزرگراه مسدود است» سروده روزا جمالی با ۱۸۰ صفحه، هم کتاب هایی هستند که در مجموعه کتاب های گزیده اشعار این ناشر، برای نمایشگاه چاپ می شوند.

کتاب‌های جدید شعر ایرانی هم به این ترتیب هستند: «لطفا به احترام این شعر بلند شوید» سروده نسترن بشردوست با ۶۴ صفحه، «سال های بی تحویل» سروده سهیل مظفری با ۹۶ صفحه، «بوسه درمانی های ویانا» سروده محمدرضا معماریان با ۸۰ صفحه، «آنتن های بی هوا» سروده بیژن مارابی با ۷۶ صفحه، «زان عشق گم شده» سروده حسن هامان با ۱۰۸ صفحه، «نقش هایت را در بیاور در زمان جا می شوی» سروده سهیل خطیب مهر با ۱۱۲ صفحه، «تراژدی شخصی» سروده محمد رمضانی با ۹۶ صفحه، «منظومه‌‌های من همه شخصی اند» سروده میترا مختارپور با ۸۰ صفحه، «شاید چای» سروده علی نقویان با ۶۸ صفحه، «دست هایش بوی نرگس می داد» سروده مصطفی زاهدی با ۶۸ صفحه، «التیام سکوت» سروده مجتبی هاشم آبادی با ۴۸ صفحه، «در می روم از درد» سروده آیت نامداری با ۶۴ صفحه، «نگاهت پاییز من است» سروده آیدا جوادزاده با ۹۶ صفحه، «چهارفصل آچارها» سروده روزبه صالحی با ۸۶ صفحه و «مرگ در سی و یک سالگی این پیرهن» سروده محمد حسینی با ۴۸ صفحه.

یکی دیگر از کتاب های بوتیمار نیز «مساله مردم» است که به زودی از چاپخانه خارج می شود. این کتاب نوشته داریوش معمار است و زمینه های جامعه گرایی شعر امروز ایران را در ۱۸۴ صفحه مورد بررسی قرار می دهد.  

از کتاب های مذکور، تعدادی چاپخانه را ترک کرده و آماده عرضه هستند. اما تعدادی دیگر حداکثر تا ۲ هفته دیگر از چاپخانه خارج می شوند.

داریوش معمار از مسئولان انتشارات بوتیمار درباره این کتاب های گفت: در میان کتاب های شعر فارسی مان، تعدادی از عناوین با سرمایه گذاری مولف یا مشارکت مولف به چاپ می رسند. اما کتاب های ایستگاه شعر، آنتولوژی شعر، ایستگاه داستان و ایستگاه رمان، با سرمایه گذاری انتشارات به چاپ می رسند.  

وی گفت: از دی ماه ۹۳ تا امروز، حدود ۱۰۰ عنوان کتاب، با سرمایه گذاری انتشارات در حوزه های رمان و داستان خارجی، رمان و داستان ایرانی، شعر و نقد ادبی به چاپ رسانده ایم که ۳۸ عنوان از آن ها، را به عنوان کتاب جدید در نمایشگاه خواهیم داشت.