مشهد- یک روحانی اهل افغانستان گفت: تکفیری ها در کمک به یکدیگر بدون توجه به مرزهای جغرافیایی از سراسر دنیا علیه شیعیان گرد هم آمدند اما هنوز بسیاری از شیعیان در مرز های جغرافیایی خود را محصور کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد هاشمی اورزانی عصر جمعه در مراسم چهلمین روز شهادت مدافعان حرم اهل بیت فرمانده تیپ سرافراز فاطمیون «سردار شهید علیرضا توسلی» ملقب به ابوحامد و معاون تیپ سرافراز فاطمیون «سردار شهید رضا بخشی» که در محل حسینیه هراتی های مشهد برگزار شد اظهار کرد: شهدا در زمره افرادی هستند که بیش از دیگران شرایط زمان خود را درک کرده اند.

وی ادامه داد: آنهایی که امروز از آن سوی مرزهای جغرافیایی در سوریه و عراق و اکنون در یمن به نبرد با گروه های تکفیری برخاسته اند می دانند که خدا و دین میان همه مسلمانان مشترک است و دفاع از دین مرز جغرافیایی نمی شناسد.

وی ادامه داد: امروزه تکفیری ها مشکل مرزهای جغرافیایی را برای خود حل کرده اند و از سراسر دنیا، از اروپا، آفریقا، آمریکا و آسیا گرد یکدیگر جمع شده اند و با تبلیغات گسترده علیه شیعیان فعالیت می کنند پس چرا ما به عنوان مسلمانان و شیعیان هنوز پایبند به این مرزهای جغرافیایی خود هستیم؟

سنی و شیعه از هم جدا نیستند

این روحانی افغانی تاکید کرد: تبلیغات گسترده رسانه های صهیونیستی و دشمنان باعث شده است که امروز ما بر این باور برسیم که شیعه و سنی و فرق اسلامی از یکدیگر جدا هستند و اکنون زمان آن رسیده است تا خط بطلانی بر این تبلیغات دشمنان اسلام بکشیم.

وی تاکید کرد: تبلیغات گسترده رسانه های صهیونیستی و دشمنان باعث شده است که امروز ما بر این باور برسیم که شیعه و سنی و فرق اسلامی از یکدیگر جدا هستند و اکنون زمان آن رسیده است تا خط بطلانی بر این تبلیغات دشمنان اسلام بکشیم.

وی با تاکید بر اینکه در کدام یک از آیات و روایات و احادیث مسلمانان را همچون کرم خاکی درون قلمروهای جغرافیایی خود محصور کرده است، گفت: تا زمانی که دنیا به ایرانی، افغانی و عراقی تقسیم شود امام عصرمان به یاریمان نخواهد آمد.

این عالم افغانی خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که جبهه بین المللی تکفیری، یهودی، صهیونیزم کمر به عزم نابودی خط اسلام ناب محمدی بسته است.

وی با بیان اینکه روزی اسراییل ادعا حکومت از نیل تا فرات را داشت افزود: اما امروز شاهد آن هستیم که فرزندان فاطمه پرچم به دوش تا نزدیکی پایتخت مرزهای اشغالی نیز نفوذ کرده اند.

حجت الاسلام هاشمی اورزانی با اشاره به اینکه امپراطوری الحادی تکفیری صهیونیستی با مجاهدت فاتح ها و ابوحامدها برچیده خواهد شد تصریح کرد:این اراده خداوند است که اگر در خط الهی باشیم و گرد پرچم ولایت و تحت فرمان ولایت باشیم خداوند یاریمان خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان وظیفه دارند که از هر جغرافیا و تعلق خاطری که هستند به ندای رهبر خود لبیک گویند و این رمز موفقیت آنهاست، تاکید کرد: همه مسلمانان همچون دانه های تسبیحی هستیم که رهبری و گرد آمدن همه این نیروهای پراکنده اسلام توسط رهبری مقام معظم رهبری ایران امکان پذیر است.

حجت الاسلام هاشمی اورزانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه شهدا زنده اند و در نزد پروردگار خود روزی و نعمت دارند، گفت: شهید از آن جهت که در نزد پروردگارش زنده است شاهد اعمال و کردار ماست و در روز حساب بر اعمال ما گواهی می دهند.

وی خطاب به خانواده شهدا مدافعین حرم اهل بیت گفت: مراقب باشید دنیازده و غرب زده نشوید و بر آرمان های شهدا قدم نگذارید چرا که آنها زنده اند و ناظر بر اعمال ما هستند.