شاهرود - رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شاهرود از دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه تپال خبر داد و گفت: یک راس قوچ وحشی و یک قبضه تفنگ شکاری دارای مجوز کشف و ضبط شد.

امامعلی فیروز پور بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه تپال شاهرود، بیان داشت: با تلاش یگان گشت و کنترل حفاظت از محیط زیست شهرستان طی روز جمعه گذشته در منطقه شکار ممنوع تپال، شکارچی مذکور با یک قبضه سلاح گرم دارای مجوز دستگیر شد.

وی افزود: متاسفانه یک راس قوچ توسط این شکارچی، شکار شده است.

این مسئول همچنین با اشاره به روزهای میانی فصل بهار، گفت: عمده چهارپایان و حیوانات در این فصل به انتظار زادآوری هستند و شکار هر حیوان ممکن است جان تعداد بسیاری از آن گونه را تهدید کند.

فیروزپور اظهار داشت: شکار حیوانات در فصل زادآوری نه تنها غیرقانونی بلکه غیراخلاقی و عرفی است و در دین مبین اسلام نیز جایز شمرده نمی شود.

وی در خاتمه با اشاره به تشدید گشت های شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود در منطقه ادامه داد: با وجود تلاش های همکاران ما در این یگان، متاسفانه بعضا موارد تخطی از قانون توسط شکارچیان و علاقمندان به شکار مشاهده می شود که از همشهریان عزیز می خواهیم مراتب را در صورت مشاهده با مراجع ذی صلاح در میان بگذارند.