وزیر مشاور امور خارجه امارات در واکنش به رأی منفی پارلمان پاکستان به مشارکت این کشور در جنگ علیه یمن، گفت: این رأی با حمایت صریح اسلام آباد از اقدام نظامی علیه یمن در تناقض است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «انور قرقاش» وزیر مشاور امور خارجه امارات به رأی منفی نمایندگان پارلمان پاکستان به مشارکت این کشور در جنگ علیه یمن واکنش نشان داد. وی در این رابطه گفت: بسیار تعجب آور است که اسلام آباد با وجود اعلام حمایت صریح خود از اقدام نظامی در یمن از مشارکت در این جنگ خودداری کرد.

وی ضمن «خطرناک» و «غیر قابل پیش بینی» خواندن این تصمیم، تصریح کرد: این اقدام پاکستان موجب شد تا کشورهای حوزه خلیج فارس به خوبی هم پیمانان واقعی خود را از غیر واقعی تشخیص دهند.

این مقام اماراتی افزود: پاکستان باید موضع خود در خصوص روابطش با کشورهای حوزه خلیج فارس را به صورت واضح بیان کند. وی تأکید کرد: این کشور تاوان سختی را به دلیل مواضع متناقض خود پس خواهد داد.

گفتنی است، نمایندگان پارلمان پاکستان هفته گذشته با اکثریت آراء، ضمن رد هرگونه دخالت نظامی این کشور در جنگ یمن تأکید کردند: پاکستان در تحولات یمن بی طرف باقی خواهد ماند.