زنجان- مدیر عامل ناوگان ریلی شمالغرب با اشاره به اینکه پیشگیری از حوادث ریلی برنامه اصلی ناوگان شمالغرب کشور است گفت: خوشبختانه طی سال گذشته حوادث بسیار کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدایی عصر یکشنبه در جلسه شورای حمل و نقل افزود:حوادث ریلی طی سال گذشته در ناوگان ریلی شمالغرب نسبت به سال ۹۲،  ۲۵درصد کاهش یافته و تعداد حوادث ریلی سال ۹۲ در منطقه شمالغرب کشور ۱۵ مورد بوده که بیشترین آن با چهار مورد مربوط به خروج قطار از ریل بوده است.

وی اظهار داشت: بیشترین حوادث به ترتیب مربوط به برخورد عابر با قطار، خروج از خط و برخورد با احشام بوده است.

مدیر عامل ناوگان ریلی شمالغرب کشور حوزه استحفاظی راه‌آهن شمالغرب را ۱۲۴ کیلومتر مسیر آذربایجان و ۶۰۱ کیلومتر خروجی ایستگاه مراغه اعلام کرد و گفت: این مسیر ریلی ۳۵ ایستگاه دارد.

خدایی تاکید کرد: ایستگاه‌های قزوین، زنجان، میانه و مراغه چهار ایستگاه اصلی راه‌آهن شمال غرب کشور است و این ناوگان در محدوده ۶ استان حمل و نقل می کند.

وی افزود: در ایام نوروز ۶۰۶ رام قطار در این حوزه فعال بود.

مدیر عامل ناوگان ریلی شمالغرب کشور تصریح کرد: قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی استان‌هایی هستند که در حوزه استحفاظی راه‌آهن شمالغرب اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند.

خدایی تعداد مسافران جابه‌جا شده طی ایام نوروز را ۱۹۱ هزار و ۹۱۸ مسافر اعلام کرد و گفت: ۱۰۲ هزار و ۱۰۳ نفر از این تعداد مسافر ورودی و ۸۹ هزار و ۸۱۵ نفر از آنها خروجی بوده‌اند.

وی گفت: زنجان با۳۴ هزار و ۵۹۱ مسافر دارای بیشترین تعداد مسافر خروجی بوده است و این ایستگاه ۲۹ هزار و ۹۲۲ مسافر ورودی هم داشته است.

مدیر عامل ناوگان ریلی شمالغرب کشور با اشاره به افزایش ۵ درصدی ظرفیت ناوگان  ریلی کشور برای مسافران گفت: با این وجود تعداد مسافران جابه‌جا شده از طریق ناوگان ریلی کشور نسبت به سال گذشته ۳/۶۷ درصد کاهش یافته که سهم راه‌آهن شمالغرب کشور ۲ درصد کاهش نشان می دهد.