خرم آباد - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از فعالیت پنج هزار دستگاه سمپاش پشت تراکتوری در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جوادی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: طی سال گذشته در زمینه سطح مبارزه با آفت سن مادر و پوره فعالیت های بسیار خوبی در استان انجام گرفت.

وی فعالیت های صورت گرفته در این زمینه را در مقایسه با سالهای گذشته و قبل از ۹۳ بی سابقه اعلام کرد و بیان داشت: طی سال ۹۳ در سطح ۲۵۰ هکتار از مزارع صیفی جات و ۲۷۰ هکتار از مزارع حبوبات استان رها سازی زنبور براکون انجام شده است.

جوادی یادآور شد: از ابتدای فصل مبارزه با علف علفهای هرز در سطح ۱۰۰ هزار هکتار و مبارزه با سن مادر در ۲۰ هزار هکتار انجام گرفته که این فعالیت ها در مقایسه با سال قبل از آن ۱۳۹ درصد رشد داشته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان همچنین در رابطه با زنگ زرد گندم در استان گفت: در این زمینه نیز با فعالیت کارشناسان این سازمان کانون های آفت  زنگ زرد گندم در استان شناسایی شده است.

جوادی ادامه داد: همچنین در این راستا در شهرستان پلدختر ۵۱ هکتار عملیات مبارزه با این بیماری انجام شده است.

به گفته وی طی سال گذشته با خرید ۳۰۰ دستگاه سمپاشی پشت تراکتوری، تعداد دستگاههای سمپاش پشت تراکتوری استان به پنج هزار دستگاه رسیده است.