اردبیل – مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: ۹ باشگاه بیلیارد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در این استان تعطیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب بهتاج بعد از ظهر دوشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت بولینگ و بیلیارد اردبیل گفت: نظارت ورزش و جوانان شامل حال تمامی باشگاه های ورزشی است و این تعداد به دلیل مجوز نداشتن و یا سایر تخلفات لغو فعالیت خواهند شد.

وی با بیان اینکه اعتقاد ورزش و جوانان به بیلیارد یک رشته ورزشی تخصصی و نه یک سرگرمی است، اضافه کرد: با وجود اعلام حمایت از هیئت ها تاکنون از سوی این هیئت نامه درخواستی به ورزش و جوانان ارائه نشده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تاکید دارد که هیئت بولینگ و بیلیارد باید در اردبیل احیا شده و در دو بخش همگانی و قهرمانی فعالیت جدیدی را آغاز کند.

بهتاج در خصوص برخی اظهارات مبنی بر سالم نبودن فضای فعالیت این رشته ورزشی، اضافه کرد: اینکه مردم چنین دیدگاهی دارند بی دلیل نیست و باشگاه ها و خود هیئت باید نسبت به سالم سازی فضای فعالیت این ورزش در سطح همگانی اقدام کنند.

وی افزود: این تصور اشتباه در خود هیئت و فعالان این ورزش وجود دارد که بیلیارد یک سرگرمی است و تا زمانی که فعالان این رشته تصور خود را تغییر نداده اند نمی توان به احیای این ورزش در اردبیل امیدوار بود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با ابراز تاسف از اینکه هر کسی وارد این رشته ورزشی می شود نگاه درآمد زایی به آن دارد، اضافه کرد: ما از هیئت و هر فردی که رئیس آن باشد برنامه مدون و مشخص خواهیم خواست.

بهتاج با اعلام آمادگی ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری دوره های مربی گری و داوری گفت: کافی است هیئت نسبت به این مهم برنامه خود را اعلام کند.

وی با تاکید به اینکه در هیئت ها ما به جای انتصاب، انتخاب داریم، ابراز امیدواری کرد هیئت بولینگ و بیلیارد در فصل جدید فعالیت خود به شکل مطلوبی این رشته ورزشی را احیا کند.

برچسب‌ها