سرافراز ارائه الگوی عملی و ذهنی از حضور زنان در جامعه را از مهم‌ترین وظایف رسانه ملی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سرافراز رییس سازمان صداوسیما در جشن میلاد مستوره آفرینش و مراسمی كه به مناسبت گرامیداشت روز زن در این سازمان برگزار شده بود، با اشاره به اینكه كشور ما در تمام زمینه‌ها صاحب ایدئولوژی و اندیشه است، اظهار کرد: ما باید برای حضور زنان در جامعه و نقش آنان الگویی متفاوت و دقیق ارائه دهیم.

وی افزود: امروز الگوهایی از زنان غربی ارائه می‌شود كه از ضعف‌های بسیاری برخوردار است و برای زنان جامعه ما، كه جامعه‌ای بر پایه اندیشه دینی است، مفید نیست.

سرافراز با تأكید بر اینكه در جامعه ما بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاه را بانوان تشكیل می‌دهند و آن‌ها تمایل بیشتری برای شركت در فعالیت‌های اجتماعی دارند، بیان کرد: با این شرایط، رسانه ملی باید بكوشد الگوی عملی و ذهنی مناسبی از حضور زنان ارائه كند.

رییس رسانه ملی، با اشاره به حضور فعال زنان در صداوسیما گفت: تجربه نشان داده كه زنان در صداوسیما متعهدانه‌، صادقانه‌ و اثرگذار كار می‌كنند.

وی توجه بیشتر به توانمندی‌های بانوان را از رویكردهای جدی در فعالیت آن‌ها در دوره جدید برشمرد و انتخاب نسرین آبروانی معاون صدا را از مصادیق این رویكرد خواند و گفت: عملكرد معاون صدا در این مدت كوتاه نشانگر مسئولیت‌پذیری ایشان در قبال مسئولیت‌هایی است كه در زمینه چابك‌سازی، همگرایی و ساماندهی به این معاونت واگذار كرده‌ایم كه با قاطعیت و بدرستی به انجام رسیده است.

رییس سازمان صداوسیما در این مراسم از بانوان شاغل در این سازمان خواست كه با توجه به شرایط و محدودیت‌ها در پیشبرد اهداف رسانه ملی كوشا باشند.

در این مراسم رییس رسانه ملی از مادر شهیدان پایدارفرد، مادر شهید مسعود شفایی و همسرشهید محمود ایل بیگی قدردانی كرد.

رابعه مدنی، شهین تسلیمی و سیما تیرانداز نیز از هنرمندانی بودند كه در این مراسم تقدیر‌نامه‌شان را از سرافراز دریافت كردند.

حباب عظیمی از گویندگان شبكه خبر، نرگس نوروزی از گویندگان خبر رادیو، میترا لبافی خبرنگار فرهنگی، نداملكی و شعله قهرمانی از مجریان سیما و مهرآسا معصومعلی از تهیه‌کنندگان ارشد رادیو نیز از جمله بانوانی بودند كه با حضور رییس سازمان صدا وسیما از آن‌ها قدردانی شد.