مشهد- جانشین ارشد نظامی ارتش در شرق کشور گفت: حضور نیروهای نظامی از جمله ارتش، انتظامی و سپاه در رژه مشترک در روز ارتش یک بار دیگر وحدت و همبستگی این نیرو ها را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر هادی پور اسماعیل روز چهارشنبه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه های روز ارتش با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز ارتش در ۲۹ فروردین ۵۸ اذعان کرد: در این روز ارتش به فرمان امام خمینی (ره) به منظور خنثی سازی توطئه دشمنان که قصد انحلال ارتش را داشتند از ارتش خواستند در ۲۹ فروردین به خیابان آمده و رژه برگزار کنند.

وی گفت: برگزاری رژه در این روز در هر سال لبیکی به ندای رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با رهبرمعظم انقلاب و اعلام آمادگی این یگان برای خدمت به کشور و مردم عزیز ایران است.

جانشین ارشد نظامی ارتش در شرق کشور با اشاره به برنامه های روز ۲۹ فروردین تصریح کرد: در روز ۲۹ فروردین امسال نیز همانند سنوات گذشته شاهد رژه نیروهای مسلح در شرق کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: علاوه بر مشهد در شهرستان های بیرجند، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان و سرخس نیز به صورت همزمان نیروهای مسلح به رژه خواهند پرداخت.

امیر پور اسماعیل بیان کرد: پیاده روی در پارک خورشید در روز جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، اعزام سخنرام به مدارس، مراسم قدردانی از شهدای مرزبانی و سخنرانی امیر جهانشاهی به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه را از دیگر برنامه های روز ارتش دانست.

وی در خصوص همراهی سایر نیروهای نظامی در این رژه با ارتش عنوان کرد: همراهی سپاه ونیروی انتظامی با ارتش در رژه روز ارتش نشان از همدلی و وحدت بین نیروهای مسلح کشور است.

وی در پایان با بیان اینکه دستاوردهای ارتش به صورت ملی و در تهران رونمایی می شود،  یادآور شد: برنامه های امسال کمی متفاوت تر بوده و علاوه بر رژه برنامه های متنوعی را خواهیم داشت.