شهرکرد - شدت وجود ذرات گرد و غبار از ظهر امروز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری بیشتر شده و دید افقی در این استان در حال کاهش است.

به گزارش خبرنگار مهر، شدت وجود ذرات گرد و غبار از ظهر امروز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری بیشتر شده و دید افقی در این استان در حال کاهش است.

وجود ذرات گرد و غبار به حدی شده است که با گذشت زمان شدت گرد و غبار بیشتر می شود و کوهستانها و مراتع کنار شهرها در حال ناپدید شدن هستند.

وزش باد شدید در این استان موجب شده است که کانون های تولید گرد و غبار محلی نیز فعال شوند و به شدت آلودگی گرد و غبار ورودی از سمت خوزستان به استان افزوده شود.

ذرات گرد و غبار تا فردا بعد از ظهر در سطح استان وجود دارند

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص افزایش شدت آلودگی گرد و غبار امروز به خبرنگار مهر گفت: از ظهر امروز چهارشنبه ریزگرد ها در برخی از نقاط استان افزایش یافته اند که موجب کاهش دید افقی شد.

مهرداد قطره ادامه داد: این ریزگرد ها از کشور عراق وارد استان خوزستان و سپس وارد استان چهارمحال و بختیاری شده اند.

وی اذعان داشت: پیش بینی می شود این شرایط آلودگی تا فردا بعد از ظهر در سطح استان وجود داشته باشد و از فردا از سطح آلودگی به مرور کاسته شود.

وی در ادامه با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان، گفت: در بعد از ظهر امروز شاهد بارش پراکنده در جنوب استان چهارمحال و بختیاری خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر ورود یک سامانه ناپایداربه سطح منطقه است که تا روز شنبه هفته آینده به تناوب سبب افزایش ابر، وزش بادنسبتا شدیدمی شود.

قطره تاکید کرد: این سامانه  در برخی نقاط همراه با گرد و خاک موجب بارش های رگباری گاهی توام با رعد و برق و درمناطق مستعد بارش تگرگ می شود.

برچسب‌ها