محسن فضلی معاون فرهنگی سابق کانون پرورش فکری که صبح امروز این مسئولیت را به محمدعلی شامانی واگذار کرد، درباره دلایل این جابه جایی گفت: از مدت‌ها پیش درخواست بازنشستگی کرده بودم.

محسن فضلی، در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این‌که چرا محمدعلی شامانی، جایگزین او در معاونت فرهنگی شده است گفت: ویژگی کار اجرایی همین است. یک روز به پست و مقامی به تو تحویل داده و روز دیگر از تو گرفته می‌شود. ضمن این‌که من از مدت‌ها پیش درخواست بازنشستگی کرده بودم. به هر حال ۳۴ سال است که فعالیت می‌کنم و ۲۹ سال، مدیریت حوزه‌های مختلف را برعهده داشته‌ام.

معاون فرهنگی پیشین کانون پرورش فکری ابراز امیدواری کرد که چهره‌های جدید و تازه نفس با طرز فکرهای متفاوت به کانون بیایند و خونی تازه در رگ‌های این نهاد فرهنگی دمیده شود و فرزندان این مرزوبوم بتوانند از امکاناتی که برای آنهاست، بیشتر و بهتر استفاده کنند.

گسترش کتابخانه‌های سیار همچنان دنبال می‌شود

فضلی در پاسخ به این‌که آیا با آمدن محمدعلی شامانی، سیاست‌ها و برنامه‌های معاونت فرهنگی، به‌ویژه در زمینه گسترش کتابخانه‌های فراگیر و سیار ادامه پیدا می‌کند یا نه گفت: برنامه‌های سال ۹۴ معین و ابلاغ شده و براساس آن، بودجه مشخصی به کانون تعلق گرفته است. براساس این برنامه‌ها قرار است تا پایان سال جاری در مرکز هر استان، یک کتابخانه فراگیر برای بچه‌هایی با نیازهای ویژه ساخته شود.

به گفته او، کتابخانه‌های سیار کانون، خدمات این مرکز را تا مرزهای ایران پیش می‌برند و گسترش می‌دهند، از این‌رو مصوب شده بر تعداد این کتابخانه‌ها افزوده شود و طبیعتا این برنامه‌ها بدون حضور من و با روی کار آمدن محمدعلی شامانی هم دنبال می‌شود.