بجنورد- جانشین فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتقای اتحاد و قدرت نیروهای مسلح کشور، عامل تقویت اعتماد به نفس ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر هادی پوراسماعیل صبح شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح خراسان شمالی به مناسبت بیست و نهم فروردین ماه، سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، اظهار کرد: گرامیداشت روز ارتش یکی از مهم ترین و ارزشمندترین اقداماتی به شمار می رود که در راستای حفظ صلح و آرامش در کشور صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: گرامیداشت این روز آمادگی نیروهای مسلح کشور را برای مقابله با تهدیدات دشمن بالا برده و حضور سربازان و فرماندهان به‌منظور دفاع از ملت و کشور، ثبات و امنیت را افزایش می ‌دهد.

امیر پوراسماعیل با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا توهم بازگشت قریب الوقوع به کشور را در سر می پروراند و به فکر انحلال ارتش بود، افزود: با وجود اقدامات و تلاش های دشمنان خارجی و داخلی امام خمینی(ره) با درک درست شرایط و نیازها، در ۲۹ فروردین ۵۸  با صدور پیامی تاریخی، سنگ بنای ارتش جمهوری اسلامی را نهاده و با نامگذاری این روز به نام ارتش، روح عزت و اقتدار را بر پیکره ارتش و ارتشیان دمید.

به گفته وی بیست و نهم فروردین هر سال فرصتی ارزشمند بوده تا با تأمل پیرامون دستاوردهای ارتش، کارنامه این نهاد را در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی این آب و خاک مورد بررسی قرار دهیم.

امیر پوراسماعیل با بیان این که هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از کشور، ملت و انقلاب اسلامی مصداق بارز دلاوری های نیروهای ارتش و نیروهای مسلح است، افزود: تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در عرصه دفاع از انقلاب و کشور، سند روشنی از میزان مجاهدت های ارتشیان در این زمینه به شمار می رود.

به گفته جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا دستاوردهای ارتش و نیروهای مسلح در حوزه دفاعی بیانگر اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران و مرهون فداکاری های نیروهای مسلح و ارتش است.

وی اظهار داشت: امروز اتحاد موجود در بین نیروهای مسلح ارتش و سپاه و تقویت روز افزون این وحدت در راستای ارتقای اقتدار دفاعی کشور، عامل تقویت اعتماد به نفس ملی است.

امیر پوراسماعیل گفت: ارتش و نیروهای مسلح کشور به واسطه اتحاد کم نظیر خود امروز به عنوان حص حصین انقلاب و نظام اسلامی نقش آفرینی کرده و روز به روز نیز مسیر افتخار و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کرده و فتح قله های ترقی را فتح می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رژه نیروهای مسلح خراسان شمالی به مناسبت سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی، همزمان با سراسر کشور در مرکز و سایر شهرهای استان برگزار شد.

در مراسم محوری گرامیداشت روز ارتش در بجنورد، يگان‌هاي نمونه تیپ مستقل ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی، سپاه حضرت جوادالائمه(ع)، بسیج، مرزبانی و نیروی انتظامی خراسان شمالی از مقابل قرآن كريم، جایگاه و تمثال حضرت امام(ره) و رهبر معظم رژه رفته توان نظامی خود را به نمایش گذاشتند.