ضوابط حاکم بر صدور پروانه و نحوه فعالیت دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت – Servco. – از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۱۱ خود ضوابط حاکم بر صدور پروانه و نحوه فعالیت دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت – Servco. – را با هدف افزایش رقابت و کیفیت در حوزه ارائه خدمات ارتباطی ثابت کشور و حضور شرکتهای توانمید در این حوزه بررسی وتصویب کرد.

براساس این مصوبه، متقاضیان دریافت این مجوز برای فعالیت، باید دارای شخصیت حقوقی غیردولتی با حداقل ۵۱ درصد سهام ایرانی باشند و متقاضیان دارنده پروانه های عرضه خدمات اینترنت رسا (ISP ) و یا توزیع اینترنت (ISDP ) می توانند تنها در قالب یک شخصیت حقوقی و با تمامی پروانه های خود اعم از پروانه ISP و ISDP تقاضای دریافت پروانه دهند.

مدت اعتبار این پروانه ۵ سال است و متقاضیان دریافت آن باید با اپراتورهای دارای شبکه فیزیکی ارتباطات ثابت شامل شرکت مخابرات ایران، دارندگان پروانه های ارتباطات ثابت (FCP ) و انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت و نیز بهره برداران شبکه های انتقال داده نوری قرارداد منعقد کنند و پس از اخذ موافقت کتبی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسبت به ارائه خدمات اقدام کند.

در این مقررات، دارنده پروانه Servco. ملزم به رعایت کیفیت خدمات و مشتری مداری براساس معیارها و شاخص های مشابه در پروانه دارندگان مجوز خدمات FCP است و نسبت پهنای باند مصرفی به تعداد مشترکان در انتهای سال اول قرارداد برای این شرکتها حداقل ۲۵ کیلوبیت برثانیه و در انتهای سال دوم قراردادی حداقل به میزان ۳۰ کیلوبیت برثانیه تعیین شده است.

این مقررات با هدف تداوم فعالیت شرکتهای کوچک اینترنتی همچون ISP و ISDP ، VOIP و PSTN تدوین شده است و مبلغ حق امتیاز صدور پروانه نیز ۲۰ میلیارد ریال تعیین شده که ۲۰ درصد آن در زمان صدور پروانه و مابقی آن در اقساط مساوی در ابتدای هر سال قراردادی به میزان ۲۰ درصد اخذ خواهد شد.