یک بازیگر برنامه های رادیویی از اینکه در حوزه فعالیت های هنری ضابطه و نظارت چندان درستی وجود ندارد سخن گفت و بیان کرد که امروزه بیشتر پیشکسوت ها در گوشه خانه های خود هستند.

مهدی صباغی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت‌هایی که در حوزه هنرهای نمایشی دارد، گفت: من بیشتر به فعالیت در نمایش های رادیویی مشغولم و به جز آن گاهی نویسندگی، کارگردانی و بازدید از تئاترهای شهرستان را هم بر عهده دارم.

وی ادامه داد: بازی در رادیو نمایش، برنامه «کوی نشاط» رادیو ایران و یا نمایش هایی از رادیو فرهنگ را بر عهده دارم و نقش آقای نباتی و آلن سلون از شخصیت های طنزی هستند که این سال ها ایفا کرده ام و می توان گفت مردم هم آنها را دوست داشته اند.

این بازیگر برنامه «کوی نشاط» در توضیح این شخصیت ها عنوان کرد: آقای نباتی همینطور که از اسمش پیداست شخصیتی شاد و شیرین است و من با لهجه مشهدی آن را بازی می کنم که استقبال خوبی هم از آن شده است. آلن سلون هم شخصیتی است که براساس شهرت آلن دلون شکل گرفته است و این شخصیت را ما ایرانی کردیم تا در موقعیت های طنز از او استفاده کنیم.

صباغی درباره نمایش های رادیویی عنوان کرد: شاید مردم با دیدن طنزهایی که در این نمایش ها به کار برده می شود قهقهه نزنند اما هدف بیشتر این است که فضایی بانشاط فراهم شود و افراد با این نمایش ها ارتباط برقرار کنند.

وی همچنین از بازخوردهایی که از مردم می گیرد سخن گفت و بیان کرد: مردم وقتی ما را می بینند دوست دارند معضلات خود را بگویند تا در رادیو مطرح کنیم. ما هم این مسایل را به تیم نویسنده های برنامه ها می گوییم تا با زبان طنز در کار وارد کنند و یا در نقش هایمان به نوعی بازگو می کنیم.

صباغی که بیشتر فعالیت هنری خود را در کار بازیگری رادیو و تلویزیون گذرانده است، درباره این فعالیت ها بیان کرد: هنر در کشور ما جایی ندارد چراکه منابع درآمدی چندان خوبی ندارد. فرزندان من به طور مثال ابتدا دوست داشتند وارد این حرفه شوند اما وقتی مدتی از نزدیک این حرفه را دیدند خودشان متوجه شدند که بهتر است به دنبال کار دیگری بروند.

این گوینده رادیو در پایان با بیان اینکه باید در کار هنر ضابطه و قانونمندی برقرار باشد، یادآور شد: در این حرفه کمتر نظارت وجود دارد و رابطه ها بیشتر جای ضابطه ها را گرفته اند، هم اکنون بیشتر بی سوادی حاکم است و می توانید، ببینید که چگونه بسیاری به راحتی به حرفه های هنری در حوزه های مختلف وارد می شوند درحالیکه پیشکسوت ها در گوشه های خانه های خود هستند.