ایلام-معاون اول رئیس جمهور گفت: برای ارائه خدمات بهینه به زوار عتبات عالیات، پیگیر ایجاد راه آهن برای استان ایلام هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری و هئیت همراه صبح دوشنبه با حضور در شهرستان مهران از پایانه مرزی و گمرک این شهرستان بازدید و با تجار و بازرگانان ایرانی دیدار کرد.

وی افزود: پیگیر ایجاد راه آهن و چهار بانده کردن مسیر ایلام – مهران برای سهولت در تردد زوار عتبات عالیات هستیم.

جهانگیری در این دیدار گفت: در آینده نزدیک منطقه آزاد تجاری مهران راه اندازی می شود و امکانات رفاهی بیشتری در اختیار تجار و بازرگانان قرار می گیرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بصورت هوایی از چاه های نفتی آذر و چنگوله بازدید کرد.

چاه های آذر و چنگوله شامل ۱۹حلقه چاه نفت در کوتاه مدت روزانه ۳۰ تا ۳۵ هزار بشکه نفت استخراج می شود و در بلند مدت این میزان به ۶۵ هزار بشکه افزایش می یابد.

هم اکنون در میدان نفتی مشترک آذر و چنگوله پنج دکل حفاری مشغول فعالیت هستند .

استان ایلام یکی از مناطق مرزی غرب کشور است که از طریق مرز مهران به عنوان یکی از  مرزهای زمینی کشور برای صادرات کالا و تردد زوار با کشور عراق در ارتباط است.

ظرفیتهای مرز مهران باعث شده است مسئولان طرحهای مختلفی برای استفاده از این مرز جهت اشتغال و توسعه استان کم برخوردار ایلام پیشنهاد دهند که یکی از این طرحها طی سالهای اخیر طرح منطقه آزاد تجاری صنعتی مهران بوده است.

بعد از سفر هیئت دولت به استان ایلام در سال گذشته بحث منطقه آزاد تجاری مهران توسط مسئولان استان مطرح شد که رئیس جمهور نیز قول بررسی این طرح را داد و بعد از مدتها  این طرح در کارگروه مناطق آزاد کشور و بعد از آن نیز روز گذشته در هیئت دولت تصویب رسید حالا در نوبت مجلس برای تصویب نهایی و اجرایی شدن قرار دارد.