ایلام-معاون اول رئیس جمهور گفت: ۵۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان ایلام احیا می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه در هنگام ورود به ایلام و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان ایلام ظرفیت های خوبی در حوزه های مختلف به ویژه آب و خاک و انرژی دارد که طرح های مهمی در این حوزه ها نیز در حال اجرا و افتتاح است.

وی با اشاره به طرح احیاء ۵۵۰ هزار هکتار از زمین های استان های خوزستان و ایلام افزود: سهم استان ایلام از این میزان ۵۰ هزار هکتار است که با بهره بردار ی از این طرح در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و تحول در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

جهانگیری بیان کرد: در ابتدای دولت طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام به تصویب رسید که این طرح و طرح‌های آبیاری و ساخت سدهای مختلفی نیز در استان ایلام در حال اجراست.

معاون اول رئیس جمهور به افزایش صادرات غیر نفتی از مرز مهران اشاره کرد و گفت: سال گذشته صادرات غیر نفتی از مرز مهران ۴۰ درصد افزایش یافته است که با توجه به سیاست های افزایش صادرات غیر نفتی این میزان امسال افزایش خواهد یافت.

از ۳۴۰ هزار هکتار اراضی استان ایلام ۷۳ هزار هکتار یعنی ۲۰ درصد اراضی آبی بوده و مابقی دیم است.

اراضی آبی استان در طی یک برنامه سه تا چهار ساله از ۷۳ هزار هکتار به بیش از ۱۹۰ افزایش می یابد که با اجرای این طرح میزان تولید محصولات کشاورزی نیز به سه برابر و نزدیک به سه میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی خواهد رسید.

 تاکنون ۲۱ هزار هکتار از ۷۳ هزار هکتار اراضی آبی استان به آبیاری زیر فشار و بارانی تجهیز شده اند.

 طرح احیای ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام در حال اجراست و این طرح در قالب همان ۵۰ هزار هکتار زمین استان ایلام است.