همدان-مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی همدان گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها در همدان از ابتدای اردیبهشت ماه افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد خورشیدوند پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه نرخ ها در فرمانداری همدان تائید شده است، بیان داشت: با انجام به موقع کارهای تعیین نرخ جدید، نرخ مصوب از شورای شهر به فرمانداری ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در نرخ‌گذاری‌ها شرایط مردم و رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در تعیین نرخ جدید حتی مسائلی نظیر پول خرد و رندی نرخ‌ها در نظر گرفته شده تا مشکلی از این بابت نباشد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی در نیمه اول از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح ۵۰ درصد افزایش و در نیمه دوم از ساعت ۲۱ تا ۶ صبح ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: نرخ جابجایی بار تا ۱۰ کیلوگرم مجاز و از ۱۰ کیلو به بالاتر کرایه یک نفر مسافر محاسبه میشود.

وی افزود: نرخ کرایه کودکان از پنج سال به بالا نیز بصورت کامل دریافت خواهد شد.

خورشیدوند با بیان اینکه سه هزار و ۴۲۴ تاکسی در شهر همدان فعالیت می‌کنند، بیان داشت: از بهمن ماه سال ۹۳ کمیته نرخ گذاری تاکسیرانی با حضور نماینده فرمانداری، نماینده شورای شهر، نماینده تعزیرات و نماینده صنعت و معدن و تیم کارشناسی سازمان تاکسیرانی تشکیل و پس از گذراندن ۱۰ جلسه مصوبه نهایی این کمیسیون تصویب و پس از تائیدیه هیئت مدیره و شورای سازمان به شورای شهر ارسال شد که مراحل نهایی تصویب آن انجام شده است.

مهرداد خورشیدوند گفت: نرخ کرایه های مصوب سال ۹۴ بر اساس دستورالعمل دفتر حمل و نقل وزارت کشور و آیتم های متعددی از قبیل مسافت، هزینه‌های خودرویی، معبرهای ترافیکی، قیمت حامل‌های انرژی، تعداد مسافر و حتی مسیرهای ضعیف و قوی و ترافیک، هزینه های راننده  و درصد مسافرپذیری تعیین شده و در شهر همدان اعلام و لازم الاجرا خواهد بود.

مهرداد خورشیدوند افزود: طبق هماهنگی ها تمامی تاکسی های فعال در سطح شهر باید نرخنامه مصوب شورای اسلامی را برای رویت در معرض دید عموم قرار دهند و از تردد خودروهایی که برچسب نرخنامه نداشته باشند جلوگیری می شود.

وی گفت: از آنجایی که فعالیت خودروهای عمومی برای ارائه سرویس بصورت عمومی است، هر گونه ارائه خدمات بصورت دربستی ممنوع بوده و در صورت رویت بازرسن سازمان برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.