زنجان-مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به اینکه حرفه گوهر تراشی جزو مشاغل مطرح در دنیا است گفت: زنجان اولین استان در کشور است که این حرفه را آموزش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم صیادی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حرفه گوهر تراشی جزو حرفه های هایی است که از نظر اقتصادی بسیار بسیار مقرون به صرفه بوده و در استان زنجان هم استقبال از حرفه گوهر تراشی بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه ای استان زنجان در ۳۰۰ نوع حرفه ارائه آموزشها به متقاضیان را در دستور کار دارد.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: این اداره کل ۱۶۰ آموزشگاه آزاد و ۱۳آموزشگاه دولتی را تحت نظارت دارد.

صیادی تاکید کرد: تاکنون این اداره کل با مهارت آموزی لازم به متقاضیان و معرفی آنها به صندوق کار آفرینان ۱۷۴ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به توسعه مشاغل خانگی تاکید جدی دارد گفت: دراین میان برای تحقق این مهم سازمان فنی و حرفه ای ارائه آموزشها و مهارتهای لازم به متقاضیان را در سالجاری منسجم تر از گذشته دنبال خواهد کرد.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: در استان زنجان خوشه های تولیدی و مشاغل خانگی حمایت می شود و به نوعی ایجاد این مشاغل هم در گام اول نیاز به آموزش و حمایت دارد که دراین میان این سازمان با اعطای تسهیلات ویژه در توسعه مشاغل خانگی برنامه ریزی لازم را دارد.

 صیادی با بیان اینکه آموزش درست اشتغال پایدار را به دنبال دارد گفت: آموزش بهینه و درست در اقتصاد جامعه و بهره وری بسیار موثر بوده و نرخ بیکاری را کاهش می دهد.

برچسب‌ها