بجنورد- سرپرست مديريت املاك و حقوقی اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی از شناسایی بیش از سه میلیون مترمربع از اراضی تصرف شده در سال ۹۳ در این استان خبر داد.

جواد عمادیان فر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شناسایی بیش از سه میلیون متر مربع از اراضی تصرف شده در سال گذشته در خراسان شمالی، اظهار کرد: در طول پارسال در مجموع سه میلیون و ۹۳ هزار و ۷۰ مترمربع از اراضی تصرفی در استان شناسایی شد.

وی با اشاره به این که در همین رابطه تعداد ۸۸ پرونده تصرفی نیز در اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به اداره حقوقی اداره کل ارسال شد، افزود: شناسایی این میزان اراضی تصرفی توسط نیروهای گشت حفاظت ازاراضی ملی و دولتی صورت گرفته است.

عمادیان فر اضافه کرد: نیروهای گشت حفاظت از اراضی ملی و دولتی مساحتی بیش از ۲۷۹ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۷۷۳ متر مربع از اراضی دولتی استان را تحت پوشش قرار دادند.

به گفته سرپرست مدیریت املاك و حقوقی اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی این در حالی است که از سال ۸۶ تاکنون هشت میلیون و ۳۷۱ هزار و ۱۹۶ متر مربع از اراضی تصرف شده شناسایی شده است.

عمادیان فر اظهار داشت: برخورد با پدیده زمین خواری جزء وظایف ذاتی اداره شناسایی و حفاظت از اراضی این اداره کل محسوب می شود.