شهردار منطقه ۹ گفت: بزودی براساس توافقات که با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شده، معارض بزرگ پادگان جی در امتداد این شبکه بزرگراهی رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلیرضا حسینی در جلسه‌ای که با حضور مهندس جاوید معاون فنی و عمرانی، مشاوران و مسئولان اجرایی پروژه ادامه یادگار امام (ره) که به منظور بحث و بررسی در خصوص رفع معارضین و مشکلات این پروژه بزرگ برگزار شد اظهار داشت: این شهرداری با جدیت موضوع رفع معارضین در این پروژه را پیگیری کرده و پس از بازگشایی بخشی از مسیر در حدفاصل خیابان آزادی تا دستغیب، رفع ۳۰ معارض ملکی در ادامه این مسیر در دستور کار قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه یکی از معارضین بزرگ در اجرای پروژه محدوده اراضی پادگان جی است نیز گفت: براساس مکاتبات و توافقات صورت گرفته با وزارت دفاع، بزودی معارض بزرگ پادگان جی رفع خواهد شد تا کارهای عمرانی با شتاب بیشتری دنبال شود.   

حسینی ادامه داد: علاوه بر این، ۱۳ معارض در میدان فتح و بزرگراه فتح به متراژ حدود ۵ هزار و ۴۵۴ مترمربع و ۱۶ معارض در خیابان قزوین به متراژ حدود ۳۲ هزارو ۷۸۰ مترمربع در مسیر اجرای این پروژه قرار گرفته که هماهنگی لازم در راستای رفع آن‌ها صورت گرفته است و براساس اولویت در مورد بخشی از آن‌ها نیز رای ماده ۹ اخذ شده است.  

وی با اشاره به رفع مشکل پست برق موجود در محدوده اجرایی پروژه نیز گفت: در این مدت مشاوران پروژه و مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء اقدامات مناسبی را انجام و همراه و همگام با رفع معارضین از سوی منطقه، پیشرفت فیزیکی خوبی در این پروژه حاصل شده است.  

شهردار منطقه ۹ در خصوص توافقات با آموزش و پرورش و ارتش نیز گفت: قطعا با ورود اداره کل امور نهاد‌ها به این موضوع، مشکلات موجود به سرعت حل خواهد شد و موجب تسریع عملیات عمرانی خواهد شد.  

همچنین مهندس جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهردار منطقه ۹ و دکتر حسینی معاون پیشین فنی و عمرانی گفت: این فاز از بزرگراه یادگار امام (ره) با یک طراحی مناسبی انجام شد و ارتباط روی سطحی بین محله‌های قدیمی مناطق ۹ و ۱۰ برقرار شد.  

وی افزود: با توجه به رفع معارض پادگان جی و در دستور کار بودن رفع معارضین آموزش و پرورش و معارضین شخصی، براساس کلیات طرح و تسریع نقشه‌های اجرایی این پروژه با شتاب بیشتری دنبال شود و از زمان اجرایی نیز استفاده بهینه شود.  

جاوید تصریح کرد: شهرداری منطقه ۹ در خصوص رفع معارضین شخصی اقدامات اولیه را انجام داده و با تسریع این موضوع می‌توانیم انحرافات ترافیکی و سایر موضوعات میدان فتح را حل کنیم.  

معاون شهردار تهران ادامه داد: در صورت رفع معارضین به نظر می‌رسد امکان تسریع در احداث پروژه و تسریع و بهره برداری نهایی آن فراهم می‌شود.  

وی با بیان اینکه ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) یکی از پروژه‌های مهم شهرداری تهران است نیز گفت: این پروژه در هر سه شاخه به ویژه شاخه غربی با توجه به سایر پروژه‌های غرب و شمال غرب تهران اهمیت مضاعفی دارد.  

جاوید خاطرنشان کرد: براساس بازدیدی که از پروژه‌های غرب، شمال غرب به سمت جنوب غربی تهران داشتیم به نظر می‌رسد که مجموعه پروژه‌ها در سال ۹۴، بخش عمده‌ای از آن‌ها به بهره برداری برسد و تاثیرات مثبت ترافیکی در غرب و ورودی‌های غربی پایتخت را فراهم کند.