روابط آتی ایران با سازمان همکاری شانگهای در ملاقات مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با دیمتری مزنتسف دبیرکل سازمان همکاری شانگهای مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط آتی ایران با سازمان همکاری شانگهای در ملاقات مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با دیمتری مزنتسف دبیرکل سازمان همکاری شانگهای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار ضمن بررسی برنامه های پیش روی سازمان همکاری شانگهای و نشست های تخصصی این سازمان، ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران  مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در خصوصو اجلاس پیش روی سران کشورهای عضو شانگهای که تیرماه در شهر اوفای روسیه برگزار می شود بحث و تبادل نظر گردید.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با ابراز خرسندی از حضور فعال ایران در این سازمان، تقویت همکاری های منطقه ای را به نفع کشورهای عضو دانست و ابراز امیدواری کرد این همکاری ها منجر به تقویت روابط اقتصادی اعضا و ثبات سیاسی و امنیتی منطقه ای شود.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز جایگاه سازمان همکاری شانگهای را در تحولات منطقه ای و بین المللی مهم دانست و بر تمایل کشورمان به افزایش همکاری با این سازمان تاکید کرد.