بوشهر - استاندار بوشهر گفت: زیرساخت‌های بهداشتی و رفاهی در مناطق عشایری استان بوشهر توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با رئیس سازمان عشایر کشور اظهار داشت: استان بوشهر دارای مناطق عشایری متعددی است که حدود سه درصد از جمعیت استان بوشهر را عشایر تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش از پنج‌هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان بوشهر حضور دارند ادامه داد: حدود یک هزار و ۷۰۰ خانوار در مناطق عشایری استان بوشهر ساکن هستند و باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌های مورد نیاز عشایر را فراهم سازیم.

استاندار بوشهر بر لزوم توسعه زیرساخت‌های رفاهی در مناطق عشایری اسان بوشهر تاکید کرد و افزود: به منظور بهبود وضعیت سلامت در مناطق عشایری، باید خانه‌های بهداشت ایجاد و در این مناطق توسعه یابد.

توسعه خدمات رسانی به عشایر استان بوشهر

وی اضافه کرد: باید به منظور توسعه خدمات رسانی به عشایر، طرح‌های مختلفی برای توسعه زیرساخت‌های در مناطق عشایری استان اجرا شود و اعتبارات مناسبی به این بخش تزریق شود.

سالاری در ادامه به اهمیت فعالیت‌های عشایر اشاره کرد و افزود: عشایر نقش بسیار خوبی در تولیدات محصولات دامی و باغی و صنایع دستی و . . . دارند و باید امکانات مورد نیاز برای آنها تامین شود.

وی رفع مشکلات عشایر را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های استان بوشهر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: توسعه مناطق عشایری در ابعاد مختلف مد نظر است و اعتبارات مناسبی در این راستا تخصیص می‌یابد.