زنجان- مدیر عامل شرکت پست کشور گفت: طی سال های گذشته فعالیت های پستی تنها در بعد فیزیکی بود ولی در حال حاضر فعالیت های مالی و الکترونیکی نیز به آن اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مهری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: شبکه ارتباط پستی ماموریت های جدیدی در دنیا داشته و رشد تکنولوژی و شبکه ارتباطی جدید به منظور ارایه خدمات نوین به سوی ماموریت سه وجهی حرکت کرده که قبلا شبکه فیزیکی را مدیریت می کرد.

وی اظهار داشت: اتحادیه جهانی پست در سال ۲۰۱۲ در کنگره دوحه قطر الزام کرده که این شرکت با سرعت به سمت سه شبکه ای شدن حرکت کند و ما بر تحقق این مهم مبرم هستیم.

مهری به برنامه های شرکت پست سالجاری اشاره کردو گفت:یکی از برنامه های سه شبکه ای شدن شرکت پست عدم ضرورت چاپ صورتحساب های کاغذی از قبیل قبض های گاز آب، برق، تلفن است که خدمات الکترونیکی جایگزین آن خواهد بود.

وی تاکید کرد: شرکت پست سال گذشته ۶۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله داشته و بالاترین حجم ترافیک مربوط به سرویس ویژه با رشد ۳۴ درصدی، پیشتاز ۲۶ درصد، سفارشی ۲۳درصد و خرید و فروش اینترنتی ۲۸درصدی بوده است.

مدیر عامل شرکت پست ایران افزود:طی سال گذشته تلاش هایی در خصوص فراهم کردن مقدمات تلفیق شبکه های، الکترونیکی، مالی در این شرکت انجام شد

مهری یاد آورشد: با تحقق کامل تلفیق شبکه ها شرکت پست پاسخگوی نیازهای روز جامعه خواهد بود.

وی گفت: روش های سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای مشتریان نیست و باید همگام با نیازهای روز حرکت کرد و ما باید خود مان را با تکنولوژی روز دنیا تطبیق دهیم.

مدیر عامل شرکت پست ایران تصریح کرد:وزن مرسوله های ارسال شده نسبت به سال ۹۲ افزایش داشته است.

مهری افزود: سال ۹۵ سال تحول در پست مدرن است و از سال آینده سرعت حرکتی تشدید می شود.

وی ابراز کرد: اردیبهشت ماه سالجاری همایش بزرگ پست در تهران برگزار می شود.