بجنورد- دبیر اجرایی خانه كارگر خراسان شمالی از اجرای ۱۵ عنوان برنامه به مناسبت هفته كار و كارگر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد هدایتی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته کار و کارگر، اظهار داشت: پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته كار و كارگر نامگذاری شده كه خانه كارگر خراسان شمالی به پاس قدردانی از زحمات جامعه كارگری برای این هفته اجرای برنامه های متعددی در دستور كار دارد.

وی اضافه کرد: به مناسبت این هفته در مجموع ۱۵ برنامه محوری و شاخص در مرکز و شهرستان های خراسان شمالی از سوی ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر در استان برگزار می شود.

هدایتی گفت: دیدار اعضای ستاد هفته كارگر با امام جمعه مركز استان، دیدار با خانواده شهدا، نشست مشترك كارگری و كارفرمایی، برگزاری همایش بسیج كارگری، برگزاری جنگ شادی، دیدار كارگران با فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی، برگزاری همایش كارگری، گلباران مزار شهدا و پیاده روی به مقصد بش قارداش از جمله برنامه های این هفته در استان است.

هدایتی همچنین با اشاره به اینكه در طی هفته كارگر برنامه های ویژه ای نیز از سوی این ستاد برگزار می شود، افزود: دیدار نمایندگان كارگران با مدیران استانی، برگزاری مسابقات ورزشی كارگران بازنشسته، برگزاری میزگردهای تخصصی در رسانه های استان، مشاوره رایگان كارگران و خانواده های آنان، تجلیل از كارگران خدمات شهری توسط شهرداری ها و ... از جمله برنامه های ویژه در هفته کار و کارگر در خراسان شمالی است.

وی در ادامه با اشاره به عضویت ۲۵ هزار نفر در خانه كارگر خراسان شمالی اظهار داشت: افرادی كه مشمول قانون كار و دارای بیمه تامین اجتماعی هستند می توانند برای عضویت به خانه كارگر استان مراجعه كنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

هدایتی هدف از راه اندازی خانه كارگر را احقاق حقوق جامعه كارگری عنوان كرد و گفت: پیگیری مطالبات جامعه كارگری در همه ابعاد، ارائه آموزش های رایگان در زمینه های آموزشی، ارائه خدمات رفاهی وتفریحی و ... از جمله خدماتی است كه از سوی خانه كارگر استان به اعضای آن ارائه می شود.