تبریز- مدير عامل شركت آبفار آذربايجان شرقي گفت: در بیش از ۳۶۰ روستای استان از نظر کیفیت و کمیت آب دچار مشکل هستیم که باید به فکر حل این مشکلات باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علي صمدنژاد شامگاه شنبه در جلسه مدیریت بحران کم آبی در استان اظهار داشت: از میان این دو هزار و ۱۱۴ روستا، ۲۴۴ روستا از آب های سطحی و بقیه از آب های زیرزمینی بهره می برند.

وی با اشاره به مشکلات بالای کم آبی در برخی از روستاها گفت: در ۳۶۴ روستای استان از نظر کیفیت و کمیت آب دچار مشکل هستیم که بخشی از این مشکلات با مدیریت مصرف در روستاها حل خواهد شد.

صمدنژاد ادامه داد: در برخی شهرستان ها شاهد مصرف آب به میزان ۲.۷ برابری الگوی مصرف هستیم که باید در این زمینه اقدامات جدی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد آب ها در روستاها به دلیل فرسوده بودن شبکه ها هدر می رود، گفت: از سوی دیگر انشعابات غیر مجاز در روستاها و شهرها افزایش یافته است.

مدير عامل شركت آبفار آذربايجان شرقي در خصوص تدارک دیدن تانکر آب برای شهرستان ها و روستاها گفت: در سال گذشته ۲۰ تانکر آب در کل مناطق استان مستقر کرده بودیم و علاوه بر آن به دلیل وجود مشکلات بالا در برخی شهرستان ها، پنج تانکر دیگر نیز به این تعداد افزوده بودیم.