اسفراین - فرماندار اسفراین گفت: سوابق علمی و مدیریتی در انتخاب مدیران مدارس باید مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عابدی شنبه شب در هشتمین جلسه شورای منطقه ای آموزش و پرورش اسفراین که با حضور اعضای این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم و روز کارگر، جایگاه و نقش معلم در جامعه را بسیار ارزشمند دانست.

وی معلمین را قشری زحمتکش، انسان ساز و جامعه ساز توصیف کرد و گفت: توجه به نیازها و حقوق معلمین از اصلی ترین برنامه های فرمانداری و شورای آموزش و پرورش اسفراین است.

عابدی با اشاره به فعالیت های شورای منطقه ای آموزش و پرورش در سال ۹۳، اقدامات صورت گرفته را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با همت و هم فکری اعضای این شورا بتوانیم قدم های موثرتری را در سال جدید و در راستای بهبود نظام آموزشی و رفع مشکلات آموزش و پرورش برداریم.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به آموزش و پرورش برای توسعه اماکن و ساختمان های آموزشی و ورزشی در سال گذشته، از تکمیل استخر دانش آموزی و سالن ورزشی آموزش و پرورش این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

نماینده عالی دولت در اسفراین، توجه به حوزه های فرهنگی و پرورشی را در کنار حوزه آموزش مهم و حائز اهمیت عنوان و توجه به این مقوله را یکی از ضروریات تشکیل جامعه ای انسانی و اسلامی دانست.

فرماندار اسفراین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مدیران مدارس در بهبود سطح آموزش، از مسئولین آموزش و پرورش شهرستان خواست تا گزینش مدیران تنها با در نظر گرفتن مهارت ها و توجه به ظرفیت های علمی و مدیریتی آنها صورت گیرد.

در پایان این جلسه همچنین تصمیماتی به منظور برپایی جشن های ویژه هفته معلم و برگزاری جنگ ها و همایش های مخصوص خانواده بزرگ آموزش و پرورش اتخاذ گردید.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ۱۲۷ هزار نفری اسفراین در جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.