خرم آباد - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم آباد از آزاد سازی هفت هکتار از عرصه های طبیعی مرکز این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پیرداده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته و همکاری دستگاه قضایی هفت هکتار از اراضی منابع طبیعی لرستان از دست متصرفان آزاد سازی شد.

وی به پرونده تشکیل شده از طرف نیروهای حفاظتی شهرستان خرم آباد در خصوص تصرف و تخریب اراضی ملی در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: پس از این اقدام موضوع برخورد و پیگیری رفع تصرف و خلع ید اراضی ملی منطقه "رنجه" در شهرستان خرم آباد توسط دستگاه قضایی استان اجرایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم آباد از همکاری دستگاه قضایی در این رابطه تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه دستگاه قضایی استان همواره در حفظ منابع طبیعی و همچنین جلوگیری از تصرف و تخریب این عرصه ها همکاری مطلوبی با منابع طبیعی استان داشته اند.

پیرداده با بیان اینکه طی دو سال گذشته بیش از سه هزار پرونده تخلفاتی علیه متصرفان منابع طبیعی لرستان در دستگاه قضایی تشکیل شده است گفت: از این تعداد پرونده بین ۵۰ تا ۶۰ درصد منجر به صدور حکم شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه قضات در زمینه بررسی پرونده های منابع طبیعی آگاهی خوبی دارند و روال بررسی پرونده ها سریع بوده و برخوردهای قانونی با متخلفان صورت می گیرد گفت: در این راستا نیز شورای حفظ بیت المال از سوی دادگستری لرستان تشکیل شده و روند بررسی پرونده ها در این حوزه پیگیری می کند.