بوشهر ـ معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر گفت: جشنواره ملی خلیج فارس می تواند فرصتی برای افزایش ارزش افزوده فعالیت های استان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عوض پور، عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر برای نخستین بار، توسعه دانایی محور را با برگزاری اولین همایش در این زمینه در سال ۸۴ وارد ادبیات ایران کرد.

وی ادامه داد: رویکرد استان در برگزاری این همایش ها این است که با استفاده از ظرفیت های موجود در استان و تزریق یک نگاه جدید، ارزش افزوده فعالیت های استان را بالا برده و برای اینکار نیاز به پررنگ کردن مباحث توسعه ای مبتنی بر دانش دارد.
 

طرح ها و مقالات برتر جشنواره خلیج فارس تجلیل می شود

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در زمینه ایده های نو در مجموعه پارک علم و فناوری یکی از استان های پیشرو در سطح کشور است بیان داشت: مطالعات آمایش با بهره گیری از نخبگان استان در حوزه های مختلف در برنامه ششم توسعه استان تدوین خواهد شد و با رویکرد قرار گرفتن نخبگان در کنار جشنواره ملی خلیج فارس، چهارمین همایش ملی توسعه دانایی محور را برنامه ریزی کردیم.

عوض پور ادامه داد: پنجمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس نیز امسال با محوریت حوزه نفت و گاز توسط بنیاد نخبگان اجرا خواهد شد.

وی افزود: جشنواره ملی خلیج فارس در روزهای هشتم تا ۱۰ اردیبهشت جاری در مجتمع فرهنگی هنری ۹دی بوشهر با حضور چهره های علمی و ملی در پاسداشت روز خلیج فارس و به دبیری دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار خواهد شد.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر اذعان داشت: از سه ماه پیش و پس از فراخوان مقاله برای جشنواره ملی خلیج فارس،  ۱۱۳مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که که در روز ۱۰ اردیبهشت ماه مقالات برتر معرفی و تقدیر می شوند.

رضا عوض پور افزود: از میان ۱۵۰ طرح و ایده نوآورانه که به دبیرخانه جشنواره دانایی ارسال شده نیز پنج طرح برتر معرفی و در روز اختتامیه جشنواره تجلیل می شوند.

پاسداشت هویت خلیج فارس رسالت همه افراد جامعه است

وی برگزاری جشنواره ملی خلیج فارس را پاسداشت هویت و فرهنگ و تاریخ خلیج فارس دانست و اجرای خوب این برنامه ها را رسالت همه افراد جامعه دانست.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر تصریح کرد: خلیج فارس، یک آبراه استراتژیک است که قاره های آسیا، اروپا و آفریقا را به هم متصل می کند و بیش از دو سوم انرژی دنیا در این نقطه ذخیره شده و بیش از ۵۴ درصد از گستره خلیج فارس در ایران واقع شده است.

رضا عوض پور گفت: گهواره تمدن بشری در خلیج فارس نهفته است و از حیث اقتصادی نیز یکی از ظرفیت های بزرگ تجارت بین الملل محسوب می شود ضمن اینکه بزرگترین منابع کشاورزی، شیلات و محیط زیست دریایی در این منطقه وجود دارد لذا ما به عنوان مرزبانان خلیج فارس وظیفه پاسداشت از آن به بهترین نحو ممکن را بر عهده داریم.