بوشهر ـ دبیر جشنواره ملی خلیج فارس گفت: جشنواره ملی خلیج فارس به مدت سه روز و به میزبانی استان بوشهر با برنامه های متنوع برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز حاجیانی عصر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از فردا، برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس آغاز خواد شد که طی آن، ساعت هشت صبح روز سه شنبه، افتتاحیه برنامه ها برگزار و سپس در ساعت ۱۵ تا ۱۹، چهارمین همایش ملی توسعه دانایی محور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: محیط زیست خلیج فارس و آبزیان و اقصاد دانش بنیان از جمله موضوعاتی است که در همایش توسعه دانایی محور به صورت تخصصی، مقاله و سخنرانی راجع به آنها ارائه خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی خلیج فارس بیان کرد: روز دوم برنامه های جشنواره، در روز چهارشنبه با برگزاری همایش ملی جشنواره دانایی خلیج فارس با محوریت نوآوری های برتر نفت، گاز و پتروشیمی ادامه می یابد.

حاجیان افزود: خلیج فارس، دریای فرصت ها، عنوان ویژه جشنواره ملی خلیج فارس امسال است و لذا برنامه هایی با محوریت دریا در آن برگزار می شود که از جمله آنها، برگزاری نشست های تخصصی تجارت، بندر و ترانزیت در اقتصاد جدید و زیست فناوری و میراث فرهنگی و گردشگری خلیج فارس است.

وی با اشاره به اینکه شاه بیت برنامه های جشنواره در روز دهم اردیبهشت و همزمان با روز ملی خلیج فارس خوهد بود، اضافه کرد: نشست تخصصی فرهنگ و تاریخ خلیج فارس، صبح روز پنج شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید و جامعه دانشگاهی و چهره های مطرح علمی و ملی از سراسر کشور برگزار می شود و پس از آن، اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس اجرا خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی خلیج فارس اذعان داشت: برنامه های اشاره شده بیشتر جنبه دولتی دارند و بخش دیگری از این جشنواره با برنامه های متنوع فرهنگی و موسیقی با رویکرد مردمی برگزار خواهد شد.

پرویز حاجیانی گفت: در اختتامیه جشنواره، نمایشگاهی از کتاب های مرتبط با خلیج فارس ارائه می شود و از کتابی که اساتید دانشگاه خلیج فارس در این زمینه تالیف کرده اند، رونمایی خواهد شد ضمن اینکه ۲۵ نقشه قدیمی و اسناد معتبری از خلیج فارس در غرفه های حاشیه محل اختتامیه جشنواره به نمایش در خواهند آمد.

وی از برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی، انیمیشن و هنرمندی دانش آموزان در رابطه با خلیج فارس در حاشیه اختتامیه نیز خبر داد و افزود: اجرای برنامه های فرهنگی با حضور پیشکسوتان حوزه فرهنگ و ادب استان و برپایی مجموعه متنوعی از امور فرهنگی و موسیقیایی خلیج فارس، از دیگر برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس برای پاسداشت این روز ارزشمند است.

دبیر جشنواره ملی خلیج فارس افزود: تقدیر از طرح های برتر نوآورانه نفت، گاز و پتروشیمی و مقالات برتر پایان بخش اختتامیه جشنواره خواهد بود.