بیرجند- جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: امروز آمریکا به جز تحریم، گزینه موثری برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود گودرزی دوشنبه شب در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاههای بیرجند در نشست «شکوه همدلی و عزت در توافق هسته ای» اظهارکرد: امروز آمریکا به جز تحریم، گزینه موثری برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران ندارد لذا با ایجاد گروهک داعش، برای مقابله با این نظام و بر هم زدن تمرکز کشور اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه هرگز اجازه بازی کردن دشمن با عزت ایرانیان را نخواهیم داد، افزود: بازرسی از مراکز نظامی جزو خطوط قرمز این نظام است.

گودرزی با بیان اینکه پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکایی ها چند سال قبل به ایران داده شده است، اذعان داشت: خوشبختانه آمریکا در ۱۰ سال اخیر، همواره رو به افول بوده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها خود معترف به قدرت ایران هستند، اظهارداشت: در ابتدای کار اوباما قصد فلج کردن اقتصاد ایران را با تحریم در مدت ۶ ماه داشت که خوشبختانه باز هم نتوانست این راهبرد را عملی کند.

در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی، تحریم ها هیچ کارایی ندارد

گودرزی گفت: امروز نیز آمریکا همچنان معتقد به براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اما در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی، تحریم ها هیچ کارایی نخواهد داشت.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه گفت: اصل مذاکرات برای برداشتن تحریم ها است لذا بر همین اساس اول دشمن باید تحریم ها را بردارد و بعد ایران اسلامی به تعهدات خود عمل کند.

گودرزی بزرگترین مشکل آمریکایی ها با ایران را همان استقلال و رشد علمی روزافزون دانست و افزود: آمریکا تاکنون به هر کشوری، امتیازی داده، به آن عمل نکرده و بعد از مدتی زیرآن زده است.

وی گفت: تیم مذاکره کننده طبق تاکیدات رهبری نباید به دشمن، خوش بین باشند زیرا دشمن فریبکار بوده و اگر در مقابل دشمن، کوتاه بیاییم قطعا فشارها بیشتر می شود.

گودرزی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راهکار مقابله با تحریم ها بوده و در صورت قوی شدن از داخل، تحریم ها هیچ اثری نخواهد داشت.

فصل‌الختام مباحث هسته ای فرمایشات مقام معظم رهبری است

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: در بحث هسته‌ای تحقیقات و نظرات مختلفی نوشته شده اما فصل‌الختام این مباحث فرمایشات مقام معظم رهبری است که با شیوایی و تدبیرانه بیان شد.

گودرزی افزود: مسئله هسته‌ای از مسائل اصلی و تعیین کننده سرنوشت کشور است و در راستای بیانیه لوزان موافقان و مخالفانی وجود دارد.

وی افزود: در واقع مسئله هسته ای با سرنوشت کشور گره خورده لذا باید خوب تصمیم بگیریم و اقدام کنیم.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی بیان داشت: دشمن در حال نابودی است و در ۱۵ سال گذشته هیچ یک از استراتژی‌های آمریکا به نتیجه نرسیده است.