بجنورد- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) ۲۲۶ واحد مسکن در روستاهای این استان بهره برداری شد.

علي محمدي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افتتاح ۲۲۶ واحد مسکونی روستایی همزمان با دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) در خراسان شمالی، افزود: اين تعداد واحد مسکن روستایی استان با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در روستای باغان از توابع شهرستان شیروان، کرپشتلی از توابع راز و جرگلان و روستای گرمه خوش از توابع اسفراین بهره برداري شد.

وی گفت: همزمان با دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) طرح هادی روستای گرمه خوش از مصوبات سفر رهبری به خراسان شمالي نيز به بهره برداری رسيد.

محمدي از بهره برداری ۲۱ واحد مسکن مهر در شهر آشخانه خبر داد و گفت: برای اجرای این تعداد واحد مسکن مهر، پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اعلام آغاز اجرای طرح هادی در چهار روستا از توابع شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: طرح هادی روستاهای برج، زنگانلو، اسپاخو، باش کلاته و بربرقلعه نیز در این دهه وارد مرحله اجرایی شد ...

وی افزود: اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان مانه و سملقان از مصوبات سفر رهبری به این استان است که با ۱.۶ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی می شود.

مديركل بنياد مسكن خراسان شمالي اعتبار طرح های افتتاح شده را ۴۱ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال اعلام كرد و گفت: در مجموع با بهره برداری از اين طرح ها ۷۰۰ خانوار از مزایای آن بهره مند شدند.

وي تصريح كرد: طرح هادي روستاها به منظور ايجاد رفاه عمومي، بهبود مسكن، بهبود محيط زيست، پيش بيني مكان هاي مورد نياز آينده روستا و ... اجرا مي شود.

محمدي اظهار داشت: خراسان شمالي داراي ۸۳۴ روستا است كه از اين تعداد ۷۱۸ روستا بالاي ۲۰ خانوار جمعيت دارند.